نسخه چاپی

بولتن : ایران به عمو سام آری نمی‌گوید

رویكرد تشدید فشار بر ایران نتیجه عكس برای آمریكا در پی خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از کیهان، نشریه «بولتن دانشمندان آمریکایی» با انتشار این تحلیل به قلم ماتیو داس و لارنس جی‌کورب (دو عضو اندیشکده مرکز پیشرفت آمریکا) نوشت: برخی سیاستگذاران آمریکایی استدلال می‌کنند که بهترین و تنها راه رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران، اعمال فشار و تهدید این کشور است و منطق اصلی آخرین دور تحریم‌هایی نیز که مجلس نمایندگان آمریکا در ۳۱ ژوئیه (نهم مردادماه سال جاری) علیه ایران تصویب کرد، همین بوده است: «آنقدر فشارها را ادامه دهید تا سرانجام ایران فروپاشیده به لحاظ اقتصادی، «عمو» (سام) را صدا بزند.»

این تحلیل خاطرنشان می‌کند: شاهد چندانی در زمینه موثر بودن این رویکرد وجود ندارد. در واقع این رویکرد نتیجه عکس خواهد داد؛ درست مانند سخنان جرج‌ بوش درباره «محور شرارت» که تحسین جنگ‌طلبان آمریکایی را برانگیخت اما هرگونه امکان آشتی را که بسیاری از اصلاح‌طلبان ایرانی حامی آن بودند، به کلی نابود کرد. تا به حال، تهران اقداماتی از این دست را که در واشنگتن طراحی شده، نشانه‌ای از یک تهاجم غیرمنطقی تلقی کرده است.

بولتن دانشمندان آمریکایی معتقد است: غرب نباید درباره رئیس‌جمهور جدید ایران دچار توهم شود و خیال کند او به سادگی تسلیم خواسته‌های غرب خواهد شد.

۱۳۹۲/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...