نسخه چاپی

آمریكایی‌ها همیشه به دنبال دانشجویان ایرانی‌ هستند/ ادعای عدم صدور روادید جنگ روانی است

مدیركل بورس و امور دانشجویان خارج از كشور، خبر عدم صدور روادید برای شهروندان ایرانی مایل به ثبت‌نام در نهادهای آموزش عالی آمریكا را "جنگ روانی" خواند و گفت: آمریكا همواره دنبال جذب دانشجویان ما بوده‌ است.

به گزارش نما، حسن مسلمی نائینی مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به خبری مبنی بر عدم صدور روادید برای شهروندان ایرانی مایل به ثبت‌نام در نهادهای آموزش عالی آمریکا با هدف اشتغال در ایران در بخش‌های مختلف نفت، گاز طبیعی، انرژی‌ هسته‌ای، دانش و مهندسی هسته‌ای اظهار داشت: چنین مسائلی در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود و در واقعیت چندان ملموس نیست.

وی با بیان اینکه این گونه اخبار هر چند هم از یک مرجع رسمی مطرح شود، بیشتر برای ایجاد جنگ روانی است،گفت: کشورهایی مانند آمریکا همواره دنبال جذب دانشجویان ما بوده‌اند، زیرا دانشجویان ایرانی سطح علمی‌شان از خود دانشجویان آمریکایی بهتر است و به اذعان دانشگاه‌های آمریکایی دانشجویان ایرانی از نظر علمی قوی هستند.

این مقام مسئول وزارت علوم با اشاره به مسائل مربوط به ارز دانشجویی نیز گفت: مسائل مربوط به ارز دانشجویی بیشتر مدیریتی است و تحریم در آن چندان تاثیرگذار نخواهد بود.

مسلمی نائینی یادآور شد: با تدبیر بیشتر مسئولان و بررسی راهکارهای مختلف می‌توان مشکلاتی که بعضا در زمینه ارز دانشجویی وجود دارد را برطرف کرد، زیرا اگر بتوانیم درست مدیریت کنیم، مشکل تحریم نخواهیم داشت.

۱۳۹۲/۵/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...