نسخه چاپی

"ماه عسلی" از جنس علیخانی، بگو خب!

ماه رمضان بعد از به اتمام رساندن برنامه‌‌های خود برترین‌هایی در این میان داشت.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، با پايان رسيدن ماه مبارك رمضان و اتمام برنامه‌هاي مناسبتي اين ماه پربركت برآوردي كه از نتيجه‌ي استقبال سريال‌ها شد نشان از پيروزي قاطع برخي از مجموعه‌ها از جمله "دودكش" و "مادرانه" بوده است.

استقبال و علاقمندي بسار مردم به دو سريال ماه رمضان نشان از موفيقت صدا و سيما در شناخت سلايق مخاطبان خود دارد.

علاوه برموفقيت‌ برخي از مجوعه‌ها چهره‌ي بازيگراني جون "هومن برق‌نورد"،" بهنام تشكر"،"سيما تيرانداز"،"جواد رضويان"، "يوسف تيموري"، "مهدي سلطاني"، "شقايق فراهاني"، در به چشم مي‌خورد كه در ميان آن شاهد بازي خوب "هومن‌برق‌نورد" و "مهدي سلطاني" بوديم به طوري كه هر يك با عمومي كردن تكه كلام نقش‌هاي خود توانستند با مخاطب خود بگيرند و بازي حرفه‌اي آنها نيز در اين موفقيت بي تاثير نبوده است.

"جواد رضويان" كه زماني خود به تنهايي بينندها را پاي تلويزيون مي‌نشاند در فرصت يك ماه بازي در سريال "خروس" توفيق چنداني نيافت.

از ميان بازيگران "مهدي سلطاني" در "مادرانه" و "هومن برق‌نورد" در "دودكش" را مي توان جزء برترين‌هاي رمضان دانست.

هر دو مجموعه به لحاظ موضوع و نوع ژانر بسيار متفاوت هم هستند اما رقيب جدي يكديگر در زمان پخش بودند و ان طور كه مشخص شد سريال "مادرانه" با موضوع اجتماعي مخاطبان بيشتري را به خود جذب كرد همانطور كه در سال گذشته فيلم‌هاي اجتماعي با ژانر ملودرام مورد استقبال قرار گرفت.
البته استقبال از سريال "دودكش" كم نبوده ولي در مقايسه با "مادرانه" آمار كمي را به خود اختصاص داده است.

اما ضعيف‌ترين سريال در آمارگيري سهم مجموعه "خروس" و "شايد براي شما هم اتفاق بيافتد" بوده چرا كه موضوعيت قابل لمس براي مخاطب ايجاد نكرد.

جدايي از مجموعه‌هاي ماه مبارك رمضان رقابت برنامه هاي پيش از افطار نيز رقابت داغي داشت اما نه به اندازه سريال‌ها به دليل اينكه تنها برنامه‌اي كه مورد توجه مردم قرار گرفت برنامه "ماه عسل" با اجراي "احسان‌عليخاني" بود.

"احسان عليخاني" با تجربه‌ي چند ساله خود توانست رقيبان خود را كنار بگذارد و به تنهايي پيشتاز برنامة‌هاي رمضان بود.

"جشن رمضان" با سابقه طولاني كه داشت نيز نتوانست موفقيت سابق خود را كسب كند شايد دليل آن هم به تعدد مجريان برنامه برمي‌گردد.

با تمام نقاط قوت و ضعف برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در ماه مبارك رمضان اين استنباط مي‌شود كه تلاش عوامل توليد بيهوده نبوده و مردم استقبال خوبي از برنامه‌ها كردند به خصوص برنامه "ماه عسل" كه با انتخاب موضوعاتي خاص مردم را به فكر مي‌انداخت و يا در هر حالتي عبرت با نصيحتي را مي‌آموخت.

اگر بخواهيم نتيجه‌ي مغرضانه‌اي نداشته باشيم ضعف‌هايي است كه بايد برطرف شود اما نه به حدي كه اشتباهي رخ دهد و به طور حتم برطرف كردن اين اشتباهات بهترين‌ها را به همراه دارد.

۱۳۹۲/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...