نسخه چاپی

كلاهبرداری تلفنی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی!

رئیس پلیس مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: كلاهبرداران تلفنی در روشی جدید به بهانه كمك از نمایندگان مجلس كلاهبرداری می كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر ، سرهنگ بهروز رهبریان با هشدار دوباره به هموطنان در خصوص کلاهبرداری های تلفنی اظهار داشت:کلاهبرداران تلفنی هر روز قشر خاصی را طعمه خود قرار داده و در آخرین روش در تماس با نمایندگان مجلس خود را یکی از اهالی حوزه انتخابیه آنها معرفی کرده و مدعی می شوند در سفر دچار مشکل شده و از نمایندگان درخواست کمک می کنند. نمایندگان نیز مبالغی را به عنوان کمک به حساب این افراد واریز می کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداری تلفنی نیازی به آموزش ندارد و هر فرد با چرب زبانی می تواند این روش را اجرا کند. البته هموطنان باید بدانند رمز و اطلاعات کارتهای بانکی را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و برای واریز وجه به حسابشان نیازی به حضور در پای دستگاه خودپرداز نیست، در روشی دیگر کلاهبرداران مدعی برنده شدن افراد در قرعه کشی اپراتور های تلفن همراه شده و از آنها می خواهند برای دریافت جایزه پای دستگاه عابر بانک حاضر شوند.

به گفته رهبریان، برای دریافت جایزه از هر سازمان یا شرکتی نیاز به حضور در مقابل عابربانکها نیست و هموطنان فریب پرداخت این جایزه ها را نخورند. پلیس آگاهی در حال ساخت انیمیشن های آموزشی است تا با پخش آن در رسانه ها بتواند آگاهی مردم را افزایش داده و از بروز این جرم جلوگیری کند.

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی درباره کلاهبرداری در قالب موسسات خیریه گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و آگاهی مردم، کلاهبرداری در قالب موسسات خیریه نزدیک به صفر است.

وی با اشاره به اینکه هیچ گزارش و پرونده ای درباره کلاهبرداری در حوزه فوتبال نداریم، تاکید کرد: هیچ پرونده ای در مورد کلاهبرداری در مدارس و تیم های فوتبال به پلیس آگاهی ارجاع نشده است و ممکن است این تخلفات به حراست وزارت ورزش و جوانان ارسال شده باشد.

۱۳۹۲/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...