نسخه چاپی

عمر سلیمان: من با حكومت قبلی نبودم

عکس خبري -عمر سليمان: من با حکومت قبلي نبودم

" حضور من در راس دستگاه اطلاعات و حضور چند روزه ام در سمت معاونت ریاست جمهوری ( مبارك) به این معنی نیست كه من جزیی از نهادی بودم كه مردم علیه آن به پا خاستند."

به گزارش نما به نقل از عصر ایران، عمر سلیمان رییس سابق دستگاه اطلاعات مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوی این کشور با انکار نقش خود در حکومت سابق این کشور گفت که جزئی از حکومت حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع مصر نبوده است! وی 18 سال رئیس سازمان اطلاعات و امنیت مصر بود.
تمام پرونده های استراتژیک مصر در این سازمان مورد بررسی قرار می گرفته است.

سلیمان در سال 1954 به ارتش پیوست و قبل از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت مصر ، سمت هایی مانند مدیرکلی سازمان اطلاعات نیروهای مسلح و ریاست بخش برنامه ریزی در شورای عملیات نیروهای مسلح را عهده دار بوده است.

عمرسلیمان در مصاحبه ای با روزنامه الاخبار مصر در واکنش به انتقادها از نامزدی خود در انتخابات و اینکه وی نیز جزئی از ساختار حکومت سابق مصر بوده است ، گفت : " حضور من در راس دستگاه اطلاعات و حضور چند روزه ام در سمت معاونت ریاست جمهوری (مبارک) به این معنی نیست که من جزیی از نهادی بودم که مردم علیه آن به پا خاستند."

عمر سلیمان این ادعاها را در پاسخ به انتقادات گسترده ای گفت که به ویژه از سوی جماعت اخوان المسلمین و نامزد مورد حمایت این جریان در انتخابات ریاست جمهوری در پیش روی مصر عنوان شده است.

خیرت الشاطر نامزد اخوان روز گذشته در انتقاد ازنامزدی سلیمان به عنوان یکی از کلیدی ترین مهره های حکومت مبارک در انتخابات آتی گفت که در صورت پیروزی سلیمان در انتخابات مردم مصر دوباره به خیابان ها خواهند ریخت و انقلابی دیگر خواهند کرد.

این نامزد انتخاباتی در مصر گفت که جریان اخوان به هیچ عنوان اجازه احیای دوباره رژیم سابق را نخواهد داد. وی نامزدی سلیمان را توهینی را به انقلاب و مردم مصر دانست.

اما عمر سلیمان با طرح این ادعا که اخوان محبوبیت خود را از دست داده و دیگر مثل گذشته در میان مردم مصر محبوبیت ندارد دلیل این مدعا را در تلاش این جریان در به انحصار در آوردن قدرت سیاسی در مصر دانست.

عمر سلیمان در عین حال وعده داد که در صورت راهیابی به قدرت هیچ قصد و تمایلی برای احیای حکومت سابق مصر که مردم علیه آن انقلاب کردند ، ندارد.

گفتنی است برای انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است در 23 ماه می ( 3 و 4 خرداد 1391) سال جاری برگزار شود 23 نامزد ثبت نام کرده اند .

پارلمان مصر که تحت تسلط اسلامگرایان و جریان اخوان المسلمین است ، روز گذشته اعلام کرد که طرح ممنوعیت کاندیداتوری سران حکومت سابق در انتخابات ریاست جمهوری را در دست بررسی دارد .

در صورت تصویب این طرح نامزدی سلیمان در انتخابات آتی مصر با مانع قانونی مواجه خواهد شد.
سلیمان متولد 1936 استان "قنا"ست.

۱۳۹۱/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...