نسخه چاپی

توصیه آسیاتایمز به دكتر روحانی

«دولت جدید ایران باید مراقب باشد كه موقعیت ایران در شرق و جهان سوم را تضعیف نكند».

به گزارش نما به نقل از کیهان روزنامه آسیاتایمز با انتشار این تحلیل به قلم کاوه افراسیابی نوشت: «رئیس‌جمهور جدید ایران که با حمایت همه‌جانبه از دولت سوریه نشان داده سیاست خارجی ایران روند همیشگی را طی خواهد کرد و احتمالا هنجارها و ارزش‌های وضعیت فعلی ضدسلطه جهانی جمهوری اسلامی را منعکس می‌کند. با این وجود به دلیل تغییر در لحن و شیوه گفتار و تمرکز دولت روحانی، نقش و سطح ورود ایران به سیاست جهان سوم احتمالا با موانع و مشکلاتی مواجه می‌شود.

احمدی‌نژاد توانست قلب‌های فقرا و محرومان را به دست آورد به ویژه در زمان 9 بار سفر به نیویورک برای شرکت در سازمان ملل متحد و دیگر سفرهای خارجی‌اش. در نتیجه به رغم اینکه رسانه‌های غربی شخصیت وی را بشدت تخریب کردند، او به عنوان سیاستمدار شجاع و جسور جهان سوم مطرح شد.»
آسیاتایمز با اشاره به نابرابری‌ها و تبعیض‌های موجود در جهان می‌نویسد: «ایران از آغاز انقلاب اسلامی قصد داشته تا ملت‌ها را برای عدالت بسیج کند.

هویت انقلابی جمهوری اسلامی اشتیاق به عنوان قدرتی تجدیدنظر کننده بر قدرت در عرصه‌ جهانی هنوز مطرح است. ماهیت موقعیت فعلی دوران بعد از دوران انقلاب که با سلسله قدرت جهانی مبارزه می‌کند به نماد هویتی ایران از سال‌ها شده است. بدون تردید روحانی مهارت‌های دیپلماتیک بیشتری برای حل مشکلات ایران و کاهش تحریم‌ها دارد، اما باید در مورد نیاز به حفظ شبکه همبستگی‌های ایران هوشیار باشد. اگر ایران مواضع طرفداری با غرب را اتخاذ کند این همبستگی‌ها را از دست می‌دهد.»
این روزنامه در پایان نوشت: این احتمال نیز وجود دارد که ایران حتی با نزدیک شدن به غرب به دستاوردهای چندانی نرسد زیرا نباید خصومت‌های ذاتی غرب را فراموش کرد.

۱۳۹۲/۵/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...