نسخه چاپی

چهارمين روز بررسي كابينه يازدهم در صحن علني/

دهقان: میلی‌منفرد از حامیان افراطیون و تندروهای دفتر تحكیم وحدت بود

عکس خبري -دهقان: ميلي‌منفرد از حاميان افراطيون و تندروهاي دفتر تحكيم وحدت بود

نماینده مردم چناران و طرقبه در مخالفت با میلی‌منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: وی از حامیان تندرویان و افراطیون دفتر تحكیم وحدت بود و در انتخابات 88 در برخی از تحصن‌ها شركت داشته است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران "محمد دهقاني نقدر" نماينده مردم چناران و طرقبه در صحن علني امروز (پنج شنبه 24 مرداد) در مخالفت با وزير علوم، تحقيقات و فناوري ضمن تبريك به رئيس‌جمهور منتخب و آرزوي موفقيت براي وزراي پيشنهادي گفت: ما بايد در سال 1404 طبق سند چشم انداز به رتبه اول منطقه دست پيدا كنيم و اين مستلزم رويكرد علمي متوليان وزارت علوم و ايجاد آرامش در دانشگاه‌هاست.

وي افزود: در محيط‌هاي دانشجويي و محيط‌هايي كه جوانان در آن جا فعاليت مي‌كنند بايد تندرويي‌هاي سياسي و ارتباط‌هاي اجتماعي را دور كنيم.

دهقان ادامه داد: ما وضعيت خاصي در دنيا داريم و شاهد تحولات منطقه هستيم و در كشور تحريم و فشارهاي اقتصادي مردم را اذيت مي‌كند كه اگر اين فشارها با التهابات سياسي آميخته شود براي نظام خطرناك است.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي اظهار داشت: تحولات در منطقه و مسائل مصر را مي‌بينيم و اين‌ها همه تجربه و عبرتي براي ماست كه اگر دقت نكنيم ممكن است اتفاقاتي كه در برخي كشورها اتفاق افتاده و مايه تاسف است براي ما نيز اتفاق بيفتد.

وي درباره ميلي منفرد گفت: من سال‌هاست كه به وي ارادات دارم و از نزديك مي‌شناسمش و رابطه انساني و عاطفي بين ما وجود دارد زيرا در سال 76 كه وي معاون دانشجويي وزير علوم بودند به عنوان بسيج دانشجويي با وي جلساتي داشتيم.

دهقان اضافه كرد: ميلي‌منفرد از لحاظ علمي داراي شخصيت خوبي است و فرد متين و باوقاري است و نطقه ضعف شخصي در مورد وي سراغ نداريم.

نماينده چناران افزود: ميلي‌منفرد مدتي مدير بودند و ما بايد به سابقه ايشان مراجعه كنيم، وي سياسي‌ترين معاونت وزارت علوم را برعهده داشتند و در آن زمان اتفاقاتي افتاده است.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي ادامه داد: قبل از آن كه ميلي‌منفرد و تيم همراهش بر وزارت علوم حاكم شوند دفتر تحكيم وحدت از مدافعين نظام و انقلاب بود اما با آمدم وي و تيمش به تدريج عناصر افراطي و بي‌اعتقاد به نظام اسلامي به درون دفتر تحكيم وحدت نفوذ داده شدند و نيروهاي معتدل و مذهبي به تدريج از درون اين دفاتر اخراج شدند.

وي تصريح كرد: دفتر تحكيم انجمن اميركبير در بين دفاتر تحكيم، تندروترين و افراطي‌ترين دفتر بود كه ميلي‌منفرد علنا و رسما از اين انجمن حمايت مي‌كردند.

دهقان اضافه كرد: ميلي منفرد شخصي به نام "علي افشاري" را مي‌شناختند كه مدعي آن انجمن بود، علي افشاري و انجمن تندروي آن زمان مورد حمايت ميلي منفرد بودند و بعضي از اين‌ها با داشتن 9 ترم مشروطي از دانشگاه اخراج نمي‌شدند و برخي از آن‌ها در دانشگاه اميركبير كه زيرمجموعه وي بودند در كميته انضباطي محكوم شده بودند اما ميلي‌منفرد در وزارتخانه خود راسا حكم دانشگاه را لغو كردند.

نماينده چناران گفت: اتفاقاتي كه در آن زمان افتاد و جريان سياسي و احزاب حاكم در آن دوران با برنامه‌اي حمايت‌ها را از آن جريان افراطي مي‌كردند و تئوري فشار از پايين و چانه زني از بالا را داشتند كه اوج آن در 18 تير سال 1378 بود.

وي افزود: در مسائل 18 تير سال 78 وزير علوم كه آن زمان بايد منشا آرامش بود خود دست به استعفا زد و بنزين بر شعله‌هاي آن التهابات زد البته من يك طرفه قضاوت نمي‌كنم و خيلي‌ها در آن اتفاقات مقصر بودند اما عناصري كه در زيرمجموعه دانشجويي آن زمان بودند نقش‌هاي زيادي داشتند به طوري كه 5 روز كشور دچار التهاب بود و آشوب‌هاي خياباني به پا شد و متاسفانه عناصر حاكم در وزارت علوم نه تنها به پايان دادن اين وضع نمي‌كردند بلكه بر التهابات مي‌افزودند.

دهقان اظهار داشت: تئوري فشار از پايين و چانه زني اثر خود را گذاشت و بعضي دوستان تئوري‌ سنگر به سنگر را نيز محقق كردند و توانستند سنگرهاي بعدي دست پيدا كنند.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي ادامه داد: ما انتظار داشتيم اين اتفاقات درس عبرت مي‌شد، ميلي‌منفرد آقاي علي افشاري را مي‌شناختند آيا نمي‌توانستند امثال افشاري را به گونه‌اي مديريت كنند كه در كشور بمانند و فضاي وطن تنفس كنند تا امروز وابسته به لجنزار سرويس‌هاي سياسي بيگانه نشوند؟ اما شما نتوانستيد آن‌ها را اداره كنيد.

نماينده چناران تصريح كرد: بعد از انتخابات سال 88 طبيعتا انتظاراتي از شما بود كه مدتي به عنوان قائم مقام وزير و سرپرست وزارتخانه بوديد اما جنابعالي در برخي از تحصن‌ها شركت كرديد و فيلم آن موجود است.

وي افزود: در آن دوران 150 دانشجو دنبال اين بودند امتحانات پايان ترم سال 88 برگزار نشود و جلوي ساختمان خيام تحصن كردند و شما در ميان آن دانشجويان حضور پيدا كرديد و برخي از اخبار حاكي از آن است كه شما از تعطيلي انتخابات حمايت كرديد.

دهقان اضافه كرد: من به شخصيت جناب ميلي منفرد احترام مي‌گذارم اما ايشان با توجه به سوابقي كه هست التهاب آفريني، آشوب و درگيري‌هاي دانشجويي ديديم كه مي‌توانست مانع پيشرفت علمي ما را فراهم كند.

۱۳۹۲/۵/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...