نسخه چاپی

فقر سوژه در حیطه طنز مطبوعات

دبیر جشنواره فصلی مطبوعات با اعلام اینكه حال طنز مطبوعات خوش نیست، گفت: در مطبوعات كشور در حیطه طنز، فقر سوژه وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمود اکرامی‌فر با اعلام اینکه حال طنز مطبوعات خوش نیست، اظهارداشت: هم‌اکنون متأسفانه طنز در مطبوعات تمام زندگی انسان‌ها را پوشش نمی‌دهد و فقط به بخش سیاسی می‌پردازد و در بخش سیاسی نیز فقط به دو مقوله توجه می‌کند.

دبیر جشنواره فصلی مطبوعات افزود: تخصیص طنز به یک حوزه به نام سیاست موجب خالی ماندن جای طنز در سبد مطبوعات کشور شده است.

وی بیان داشت: هم‌اکنون تعداد طنز نویسان در کشور اندک است؛ ضمن آنکه ایده‌هایی طنز نیز بسیار محدود است.

وی متذکر شد: باید توجه داشت که زندگی جنبه‌های مختلفی دارد به طوری‌که محدوده آن علاوه بر روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی؛ روابط فردی را نیز در جامعه در بر می‌گیرد.

اکرمی‌فر با بیان اینکه طنز باید یک رابطه اجتماعی را پوشش دهد ادامه داد: به عنوان مثال در طنز می‌توان به روابط بین زن و شوهر، فرد و راننده تاکسی و ... پرداخت.

دبیر جشنواره فصلی مطبوعات یادآور شد: فعالان این حوزه باید دید و نگرش خود را نسبت به حوزه طنز گسترش دهند و زندگی و روابط مردم را در سطوح مختلف و مکان‌های مختلف ببینند.

اکرامی‌فر با اعلام اینکه در مطبوعات کشور در حیطه طنز فقر سوژه وجود دارد، افزود: اگر طنز جزیی از زندگی مردم شود، در این صورت سوژه‌های متعددی به وجود می‌‌آید و به دنبال آن نیز مخاطبان متعددی نیز ایجاد می‌شود.

۱۳۹۲/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...