نسخه چاپی

اتفاقات هفت روز ورزش؛

جنگ دایی و كریمی بالا گرفت/ سومین تیم ملی ایران هم جهانی شد

عکس خبري -جنگ دايي و کريمي بالا گرفت/ سومين تيم ملي ايران هم جهاني شد

اتفاقات هفت روز گذشته ورزش تحت تاثیر قهرمانی تیم ملی بسكتبال ایران در جام ملت‌های آسیا و كسب جواز حضور در مسابقات جهانی اسپانیا قرار داشت.

به گزارش نما به نقل از بولتن نیوز، علاوه بر این، برگزاری مسابقات هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، ادامه جنجال بر سر کیفیت توپ‌ها و لباس‌های برند آلشپرت و همچنین صحبت از توافق محمدرضا خلعتبری با باشگاه پرسپولیس قرار داشت.

* قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایران در آسیا و صعود به جام جهانی
تیم ملی بسکتبال ایران با راهیابی به فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا و پیروزی مقابل تیم فیلیپین در فینال، ضمن کسب جواز حضور در مسابقات جهانی 2014 اسپانیا، به عنوان قهرمانی در آسیا رسید. ایران در این مسابقات بدون شکست به عنوان قهرمانی رسید و موفق شد تیم‌های مالزی، کره جنوبی، چین، هند، بحرین، قزاقستان، اردن، چین تایپه و فیلیپین را شکست بدهد.

* تقدیر روسای فدراسیون‌ها از وزیر ورزش و جوانان
رؤسای فدراسیون‌ها با پایان دولت دهم از وزیر ورزش و جوانان در مراسمی تجلیل کردند. در این مراسم ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس، نوری رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی با ارائه صحبت‌هایی به نمایندگی از رؤسا از محمد عباسی تقدیر کرد. عباسی هم که نخستین وزیر ورزش و جوانان ایران بود با کارمندانش در این وزارتخانه خداحافظی کرد تا وزیر آینده مشخص شود.

* تیم ووشوی جوانان ایران نایب قهرمان آسیا شد
تیم ووشوی جوانان ایران با کسب ۷ مدال طلا، ۵ نقره و ۶ برنز در هفتمین دوره مسابقات ووشوی جوانان آسیا در بخش ساندا به عنوان نایب قهرمانی رسید.

* خلعتبری با پرسپولیس به توافق رسید
مهدی تاج روز دوشنبه به صورت رسمی اعلام کرد که محمدرضا خلعتبری مهاجم تیم عجمان با محمد رویانیان و باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده است. به این ترتیب در صورتی که باشگاه پرسپولیس پول رضایتنامه این بازیکن را به باشگاه عجمان بپردازد، مهاجم فصل گذشته سپاهان سرخپوش خواهد شد.

* بالا گرفتن جنجال کیفیت توپ‌های لیگ برتری
جنجال کیفیت توپ‌ها و لباس‌های برند آلشپرت این هفته دوباره بالا گرفت. پس از انتقادهای علی دایی و امیر قلعه نویی از کیفیت لباس‌ها و توپ‌های این برند، عادل فردوسی پور هم بخشی از برنامه خود را به این موضوع اختصاص داد. در این برنامه نماینده شرکت آلشپرت با علی دایی سرمربی پرسپولیس درگیری لفظی پیدا کرد و دو طرف برای دفاع از عقیده خود، دلایلی را رو کردند. همچنین امیر قلعه‌نویی پس از بازی استقلال با صبا گفت که مافیا در وارد کردن این برند در لیگ برتر نقش داشته است!

* ناکامی تیم دو و میدانی ایران در مسابقات روسیه
محمود صمیمی ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه در گروه خود آخر شد و از رسیدن به مراحل بعدی باز ماند. همچنین ابراهیم رحیمیان در ماده پیاده روی در میان 64 ورزشکار در رده 52 قرار گرفت. حسن تفتیان و رضا قاسمی هم در ماده دوی 100 متر از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماندند. بدین ترتیب ایران که با چهار نماینده در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده بود، به کار خود پایان داد.

* پیروزی استقلال، صدرنشینی فولاد و شکست سپاهان و پرسپولیس
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد. در مهمترین این مسابقات تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد با نتیجه 3 بر یک داماش گیلان را شکست بدهد و به صدر جدول برسد. استقلال هم در روزی که امیر قلعه‌نویی بازیکنانش را به باد انتقاد گرفت، مقابل صبا با یک گل پیروز شد تا به رده دوم جدول برسد. پرسپولیس و سپاهان هم با شکست مقابل سایپا و تراکتورسازی بزرگترین ناکامان هفته چهارم لقب گرفتند.

نتایج بازی‌های هفته چهارم به شرح زیر است:
مس کرمان صفر - ذوب آهن صفر
فولاد خوزستان 3 - داماش یک
استقلال یک - صبا صفر
سپاهان صفر - تراکتورسازی یک
گسترش فولاد 2 - فجر سپاسی صفر
سایپا یک - پرسپولیس صفر
نفت تهران 2 - راه آهن یک
ملوان 2 - استقلال صنعتی صفر

* پیغام علی کریمی برای دایی!
علی کریمی هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی بعد از پیروزی تیمش مقابل سپاهان پاسخ علی دایی سرمربی پرسپولیس که او را به بی ثباتی در تصمیم گیری متهم کرده بود، داد. کریمی بعد از بازی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «اگر صحبتی کردم شخصی و شخصا در مورد علی دایی بوده و نه اسم پرسپولیس و هواداران این تیم. بهتر است مثل دو مرد باهم تسویه حساب کنیم. رو در رو با یکدیگر حساب و کتاب کنیم و این مسئله را به گردن هواداران نیاندازیم. بهتر است تمرکزمان را روی تیم خود بگذرایم من به عنوان بازیکن به تراکتورسازی و دایی به عنوان مربی به پرسپولیس فکر کند. این را می گذارم به عهده برنامه نود که آنها این مسئله را بررسی کنند. آن‌وقت معلوم می شودکه من بیشتر ثبات داشتم یا ایشان؟»

* فرشاد عیسوند مدال طلا را بر گردن آویخت
فرشاد عیسوند نماینده وزن ۵۰ کیلوگرم ایران با پیروزی در دیدار نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان مقابل نماینده اوکراین به مدال طلا رسید تا اولین مدال ایران در مسابقات جوانان جهان به دست بیاید.

* خداحافظی پیروانی در رختکن بعد از شکست مقابل گسترش فولاد
شکست تیم فجر سپاسی مقابل گسترش فولاد، باعث شد تا این تیم شیرازی بدون امتیاز در قعر جدول باقی بماند. غلامحسین پیروانی بعد از این بازی در رختکن از بازیکنانش خداحافظی کرد و به صورت شفاهی استعفا داد. با این حال مسئولان باشگاه فجر با این استعفا مخالفت کردند و به پیروانی فرصت دادند تا شرایط تیم را در بازی‌های آینده بهبود ببخشد.


۱۳۹۲/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...