نسخه چاپی

اولین سفر روحانی بعد از استقرار دولت

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور گفت كه بعد از استقرار دولت برنامه سفر حسن روحانی به نیویورك تنظیم می‌شود و در این رابطه اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش نما به نقل ازایسنا، محمدرضا صادق در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (پنجشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری جلسه رای اعتماد وزرا ضمن قدردانی از فعالیت رسانه‌ها در پوشش اخبار جلسات رای اعتماد کابینه، اظهار کرد: به حمدالله روند بررسی برنامه وزرای پیشنهادی در چند روز گذشته در مجلس به خوبی پیش رفته و اقدام صداوسیما در پخش زنده تصاویر جلسات رای اعتماد نیز اقدام خوبی است.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امروز نتیجه رای اعتماد به 18 وزیر پیشنهادی روشن شود.

صادق در پاسخ به سوالی درباره احتمال برگزاری نشست خبری حسن روحانی بعد از جلسات رای اعتماد وزرا گفت: هنوز چنین برنامه‌ای تنظیم نشده است.

مشاور رییس جمهور درباره پخش زنده جلسات رای اعتماد کابینه از صداوسیما اظهار کرد: طی چند روز گذشته اظهارنظر مردم از طریق رسانه ملی منعکس شده، همه ما هم باید در جهت خاص مردم حرکت کنیم. به نظر می‌رسد نظر قاطبه مردم نسبت به اقدام صورت گرفته مثبت است و باید دید که چطور می‌شود کارها را در برنامه بعدی براساس ضوابط دنبال کرد.

وی اضافه کرد: ما به سهم خود از این موضوع رضایت داریم زیرا این فرصتی است تا مردم در جریان چگونگی رای به وزرای پیشنهادی قرار گیرند. ابراز رضایت مردم زمینه خوبی برای این کار فراهم کرده و ما امیدواریم نتیجه مناسبی از این اقدام گرفته شود.

صادق در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی خبرنگاران از جلسه دوم نشست خبری حسن روحانی گفت: اینطور نیست که خبرنگاران رضایت نداشته باشند بلکه با وجود محدودیت وقت فرصتی شد که نمایندگان افکار عمومی سوالات خود را از رییس جمهور بپرسند.

مشاور رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره احتمال رای‌آوری برخی وزرای پیشنهادی در مجلس گفت: مجلس باید نظر خود را اعلام کند و آنچه مجلس تصمیم‌گیری کند، مورد قبول و پذیرش دولت است. آقای روحانی همواره بر اجرای صحیح قانون تاکید داشته و باید همانطور که قانون پیش‌بینی کرده، عمل کرد. البته ما خوشبین هستیم که مجلس شرایطی فراهم کند تا دولت با فوریت مستقر شود.

صادق همچنین فضای مجلس به رای اعتماد وزرا مثبت ارزیابی کرد.

وی همچنین در واکنش به اصرار خبرنگاران برای اعلام ارزیابی وی در مورد رای‌آوری وزرا گفت: این شرایطی است که باید نمایندگان راجع به آن قضاوت کنند. اجازه دهید ما راجع به این موضوع اظهار نظر نکنیم.

مشاور رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره سفر رییس جمهور به نیویورک نیز تصریح کرد: به هر صورت بعد از استقرار دولت، برنامه سفر آقای روحانی تنظیم می‌شود و اطلاع‌رسانی لازم درباره آن صورت خواهد گرفت. در دولت یازدهم بنا براین است که فرصت بهتری برای مجموع خبرنگاران پدید بیاید و نمایندگان افکار عمومی بتوانند اخبار و اطلاعات مربوط به دولت را به سمع و نظر مردم برسانند. اما هنوز برنامه سفر جمع‌بندی نشده است.

صادق در پایان از رسانه‌ها خواست تا از انتشار اخبار مربوط به انتصاب‌ها در حوزه ریاست جمهوری، به اخبار دفتر رییس جمهور استناد کنند و از گمانه‌زنی پرهیز کنند.

۱۳۹۲/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...