نسخه چاپی

5 برنامه كوتاه‌ مدت زنگنه در صنعت نفت

وزیر جدید نفت با تشریح 5 برنامه كوتاه مدت خود برای توسعه صنعت نفت از ایجاد یك گروه ویژه به منظور فعال كردن بیشتر دیپلماسی انرژی و افزایش صادرات نفت ایران در شرایط تحریم خبر داد و گفت: ظرفیت تولید نفت ایران با روش‌های صیانتی در نخستین گام باید به بیش از 4 میلیون بشكه افزایش یابد.

به گزارش نما ، بیژن نامدار زنگنه در گفتگو با مهر درباره مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار خود برای مدیریت وزارت نفت، گفت: تقویت دیپلماسی انرژی مهمترین برنامه اولویت دار است تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها همچون نیروهای انسانی متخصص، دیپلمات های برجسته و با همکاری وزارت امور خارجه بتوان آثار تحریم‌های نفتی را کاهش داد.

وزیر جدید نفت با اشاره به احیای ظرفیت تولید نفت خام و گاز طبیعی، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید نفت ایران منجر به افزایش قدرت چانه‌زنی در مجامع بین‌المللی و اوپک خواهد شد و از این رو باید در کوتاه ترین زمان ظرفیت تولید نفت با استفاده از روش‌های صیانتی به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

این عضو کابینه دولت یازدهم با یادآوری اینکه در بخش افزایش تولید گاز طبیعی هم تمرکز بر روی توسعه میادین مشترک و به ویژه پارس جنوبی است، اظهار داشت: از این رو با پیگیری فازهای با پیشرفت بالای فیزیکی پارس جنوبی باید تا پایان سالجاری امکان افزایش برداشت گاز از این میدان مشترک فراهم شود.

این مقام مسئول در خصوص مهمترین برنامه‌های خود برای افزایش صادرات و فروش نفت و از سرگیری سوآپ نفت، توضیح داد: در اولین اقدام باید یک گروه ویژه برای پیگیری تحریم‌ها و افزایش فروش نفت در بازارهای سنتی و جدید تشکیل شود.

زنگنه با بیان اینکه برای افزایش صادرات نفت در کنار فعالیت‌های بین‌المللی و اجرای دیپلماسی فعال وزارت و شرکت ملی نفت ایران از توان بخش خصوصی هم استفاده خواهد شد، افزود: تحریم یک شبه برداشته نمی‌شود از این رو برای کوتاه مدت برنامه ویژه ای برای افزایش صادرات نفت را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وزیر جدید نفت با اعلام اینکه در بخش افزایش تولید فرآورده های نفتی در نخستین گام تکمیل و بهره برداری از سه طرح بنزین سازی پالایشگاه های اصفهان، تبریز و بندرعباس را هدف گذاری کرده ایم، خاطرنشان کرد: همچنین تکمیل و بهره برداری از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس هم در اولویت قرار دارد اما با توجه به پیشرفت این طرح به نظر می رسد باید از سال آینده بهره‌برداری از آن را آغاز کنیم.

۱۳۹۲/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...