نسخه چاپی

گلوله های شیمیایی در خدمت پلیس انگلیس

روزنامه گاردین نوشت پلیس انگلیس ممكن است در آینده از مهماتی با محرك های شیمیایی برای فرونشاندن ناآرامی ها استفاده كند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، به نوشته شماره امروز این روزنامه انگلیسی در اینترنت این سلاح جدید با عنوان دی آی پی اکنون در مراحل نهایی ساخت است. دی آی پی که تحت نظر اداره علوم کاربردی و فن آوری وزارت کشور انگلیس تولید می شود، جایگزین احتمالی گلوله های پلاستیکی خواهد بود.

اسنادی که به دست روزنامه گاردین رسیده است نشان می دهد ناآرامی های تابستان گذشته در انگلیس انگیزه اصلی وزارت کشور برای تحقیق در زمینه نسل جدید فن آوری برای کنترل شورش ها بوده است.

در جلسه ماه نوامبر در مورد ساخت فن آوری هایی با ویژگی مرگ آوری کمتر گفته شد که دی آی پی در اسلحه هایی که در حال حاضر برای شلیکه گلوله های پلاستیکی استفاده می شوند قرار می گیرد. آنها احتمالا تا مسافت بیش از 65 متر قابل استفاده هستند.

در این گلوله ها احتمالا از گاز سی اس، اسپری فلفل یا محرک های دیگری استفاده خواهد شد.
این روزنامه متوجه شده است که فن آوری با مرگ آوری کمتر که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت دارای ویژگی هایی از قبیل اشعه های گرما زا و بمب های صوتی نیز هست.

فن آوری جدید دیگر شامل گلوله هایی از مایع های بدبو است که مانند تفنگ های پینت بال عمل می کنند. بوی آن چنان است که کسی که مورد اصابت آن قرار بگیرد باید به خانه رفته و لباس خود را عوض کند و دیگران نیز بر اثر بوی بد آن از اطراف وی متفرق می شوند.

۱۳۹۱/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...