نسخه چاپی

سيد حسن نصرالله:

دولت لبنان نتواند ما شما را دستگیر میكنیم +تصاویر

عکس خبري -دولت لبنان نتواند ما شما را دستگير ميکنيم

نصرالله خطاب به گروههای تكفیری تروریستی گفت : اگر دولت لبنان از دستگیری شما ناتوان باشد، دستان ما به شما خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری نما به نقل از مهر، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه سال 2006 در برابر رژیم اشغالگر قدس از لحظاتی پیش آغاز شد.

نصرالله سخنان خود را با درود و صلوات بر حضرت محمد(ص) و  اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) آغاز کرد. وی با تشکر از جمعیت انبوهی که در مراسم سالگرد پیروزی مقاومت بر صهیونیستها در عیتاالشعب در جنوب لبنان شرکت کرده بودند، جنایت اخیر تروریستها در جنوب بیروت را محکوم کرد و با خانواده های شهدا و مجروحان این جنایت هولناک ابراز همدردی و  همبستگی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت :  انفجار خیر بیروت یک تجاوز تروریستی خطرناک بود.

سید حسن نصرالله کشورهایی را که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین جنایات گروههای تروریستی سکوت می کنند، محکوم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان، منطقه عیتاالشعب را نماد مقاومت و ایثار و فداکاریها و شجاعت در برابر رژیم صهیونیستی در طول 33 روزه مبارزه با دشمن دانست.

نصرالله گفت روستای عیتا الشعب نماد مقاومت است، مردم این روستا از زمانی که گلوله باران آغاز شد و دشمن صهیونیستی جنگ را آغاز کرد،وارد مبارزه شدند، خیمه های خود را بر پا کردند و در میان ویرانه ها تلاش کردند تا باقی بمانند، امروز این منطقه بازسازی شده و مردم با عزت زندگی می کنند.

وی افزود روستای عیتا الشعب امروز یک روستای سربلند و سرافراز در مناطق جنوبی لبنان و یک روستای نمونه است.
le1.jpg
نصرالله خاطر نشان کرد برادران و خواهران، پیروزی شما در جنگ 33 روزه یک پیروزی تاریخی و بزرگ بود، همانطور که چند روز قبل اشاره کردم، به نوعی پروژه اسرائیل بزرگ را از بین برد، چرا که ارتش این رژیم نتوانست درضعیف ترین کشور لبنان در آن مقطع بماند و نتوانست به اهداف خود برسد و به نوعی طرح از نیل تا فراتش خنثی شد و پیروزی رزمندگان میخی بر تابوت آن زد.

وی با اشاره به تلاش برای سلطه طلبی رژیم صهیونیستی بر کشورهای منطقه و اینکه قدرت وحشت آفرین منطقه باشد، گفت در سال 2006 این  افسانه شکست خورد، شمایی که در روستای الشعب جمع شده اند، این پیروزی را رقم زده اید، ژنرالهای دشمن به شکست خود در آن جنگ اعتراف کردند.

نصرالله اظهار داشت این پیروزی دو نتیچه راهبردی برای لبنان و ملتهای منطقه داشت نتیجه اول این بود که مقاومت مردمی و سازماندهی شده در کنار ارتش می تواند سبب آزادی و پیروزیها شود و این اتفاق در سال 2000 هم افتاده بود، اما نتیجه دوم جنگ 33 روزه، البته ممکن است برخی بگویند مقاومت مردمی، توانمندی را دارد چون می تواند جنگ چریکی و بلندمدت را مدیریت کند، اما مقاومت مردمی در گذشته نمی توانست به عنوان یک قدرت دفاعی در برابر هجمه همه جانبه دشمن ظاهر شود، اما در جنگ 33 روزه ما دیدیم مقاومت سازماندهی شده که در درون جامعه لبنان وجود داشت توانست به عنوان یک قدرت ظهور کند آن هم در دورانی که رژیم صهیونیستی بزرگترین تجهیزات نظامی را در اختیار داشت، جنگ 33 روزه، یک مکتب را ارائه کرد که من فکر می کنم در آکادمی های جهان می تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود ما امروز بار دیگر تاکید می کنیم بر مسیر و راه و روشمان، بر مسیر مقاومت تاکید می کنیم برای اینکه سرزمینهای باقی مانده را از دشمن پس بگیریم و خاک و وطن و حاکمیت و آبها و ثروتهای خود را آزاد کنیم، ایمان ما استوار است و یقین داریم این ایمان ما، تجربه های سالهای گذشته را با خود دارد و در طول بیش از شصت سال از تاسیس رژیم صهیونیستی، این ایمان را داشته ایم.
دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اهمیت معادله طلایی، مردم، ارتش و مقاومت به تلاشهای دشمن برای جدا کردن مردم از مقاومت در لبنان اشاره و در عین حال بر شکست این تلاشهای دشمن تاکید کرد.
 سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود اظهار داشت : به دوست و دشمن می گوییم ما در مرز و روستاهای مرزی باقی می مانیم و تلاش می کنیم این مناطق را هر چه بهتر بسازیم و تلاش می کنیم در نقطه صفر مرزی با رژیم صهیونیستی باقی بمانیم، چرا که می خواهیم به دشمن این پیام را برسانیم که ما در اینجا هستیم.

نصرالله خاطر نشان کرد با این حضورمان تلاش خواهیم کرد تا رودخانه های منطقه و منابع آبی را در اختیار بگیریم، البته محدود به این منطقه نخواهد بود و نفت و گازی را که در آبهای منطقه ای لبنان هستند، آنها را هم استخراج خواهیم کرد و  اجازه نخواهیم داد در اختیار صهیونیستها باشد.این پیام ما به صهیونیستهای غاصب است، ما در گذشته ضربات سنگینی به صهیونیستها وارد کرده ایم و آنها نمی توانند این مسائل را نادیده بگیرند، حقوق ما، حقوق ملی است و حتی یک گام هم عقب نشینی نخواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد خون شهدای لبنان هدر رود.

وی تاکید کرد ما در دفاع از مردم خود در روستاهایمان سهل انگاری و مسامحه نخواهیم کرد، دیگر زمانی که دشمن صهیونیستی تجهیزات خود را وارد لبنان می کرد، گذشته  است، تاکید می کنم مقاومت شجاعانه و غرورآفرین و پس از هفت سال از جنگ 33 روزه و سختی هایی که بر شما گذشت، موجب شده است تا ما و شما مقاوم تر باشیم، تمام اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته و در اختیار دشمن هم قرار گرفته ثابت شده است که شما از گذشته هم قوی تر و مقاوم تر هستید و  این بزرگترین دستاوری است که کسب کرده ایم.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت اجازه دهید وارد موضوع دوم شویم. یکی از روشهای دشمنان این است که مردم را بترسانند و از کشتار مردم ابایی ندارند، تاریخ جنایات رژیم صهیونیستی مملو از این جنایات است، جنایت قانا را فراموش نکرده ایم، جنایات آنها را در روستاهای فلسطینی و مناطق متعددی از لبنان فراموش نکرده ایم، آنها در جنگ 33 روزه هم مردم را به قتل می رسانند، آنها فکر می کنند، کشتن مردم در خیابانها، می تواند اهرم فشاری بر ما باشد و ما را در مسیرمان دچار ضعف و سستی کند، این نقطه قوت و باعث سربلندی و عزت ماست و افتخار می کنیم که میان مقاومت و مردم یک رابطه اخلاقی و روحی و انسانی به وجود آمده است، آنها برای اینکه ما را تحت فشار قرار دهند به سراغ مردم می روند، آنها نمی توانند در برابر رزمندگان ما حرفی برای گفتن داشته باشند و به سراغ مردم می روند، در طول سالیان گذشته راهبرد مقاومت این بوده که در کنار مردم باشد و ما نیازمند مردم و توده ها هستیم و به حمایت آنها افتخار می کنیم، یکی از وظایف خود را حمایت از مردم و غیرنظامیان می دانیم.

وی افزود جنایت دیروز مردم بیگناه را هدف قرار داد و هدف اصلی این بود که بیشترین ضربه را به مردم بزنند. جنایت اخیر در راستا جنگی است که میان مقاومت و رژیم صهیونیستی بوده و هست.تا زمانی که مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و اراده بین المللی تسلیم نشود، خیلی طبیعی است که باید این پیامدها را تحمل کنیم، این بخشی از مسیر ما است.

le2.jpg

نصرالله خاطر نشان کرد از این فرصت  استفاده می کنم و تکالیف و مسئولیتهایی را که برعهده داریم، ما شهدای خود را بر روی دوش خود می کشیم و با رنج و دردی که در سینه هایمان تحمل می کنیم، مراسم باشکوهی برگزار خواهیم کرد و برای مداوای مجروحان و بازسازی مناطق آسیب دیده در انفجار اخیر تلاش می کنیم.

اما در برابر تحولات آینده، وظایف و مسئولیتهایی برعهده داریم، ما همچنان در مسیر جنگ قرار داریم، در طول هفته ها و ماههای گذشته در منطقه بقاع، چندین موشک به این منطقه اصابت کرد و هدف این بود که در منطقه بقاع به ویژه در شهر بعلبک، هرج و مرج و بلوا به راه اندازد در آن مقطع گفته شد موشکها از سوریه شلیک شد و گروههای مسلح در پس این مسئله هستند، انفجارهایی در جاده هرمل رخ داد، شماری از غیرنظامیان آسیب دیدند، در منطقه جاده مجدل انفجاری رخ داد، چندین موشک به ضاحیه بیروت اصابت کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت اما اتفاقی که دیروز در ضاحیه رخ داد، در مناطقی که قبلا اشاره کردم، هدف این حملات، مسئولان و مراکز حزب الله بود، اما اتفاق دیروز که حدود 21 یا 22 نفر از هموطنانمان شهید و بیش از 300 نفر زخمی شدند، هدفش مسئولان حزب الله نبود و مراکز فرماندهی حزب الله هم در آنجا قرار ندارد، هدف این بود که مردم آسیب ببینند نه حزب الله. ما نمی خواهیم کسی را متهم کنیم، مسئولان حزب الله هم انگشت اتهام را متوجه کسی نکردند، ما تلاش کردیم خویشتن داری کنیم و مانند دیگران که بلافاصله انگشت اتهام را به سمت ما نشانه می گیرند، رفتار نکردیم، تلاش کردیم خیلی دقیق برخورد کنیم، البته محکوم کردیم. حتی در انفجار بئرالعبد صحبتهای نامناسبی از سوی برخی گروههای لبنانی مطرح شد و ادعا کردند خودرویی که در بئرالعبد منفجر شد متعلق به حزب الله بوده است، چنین اتهامات دروغین را علیه ما مطرح کردند تا ما را تضعیف کنند.

وی با بیان اینکه کسی را پیدا نمی کنید که از ما علاقه مند تر به این مردم باشد، افزود خوشحالی و شادمانی مردم، خوشحالی و شادمانی ما  و رنج و ناراحتی مردم، رنج و ناراحتی ماست.

دبیرکل حزب الله با طرح دو فرضیه دست داشتن رژیم صهیونیستی و گروههای تکفیری در انفجار اخیر بیروت خاطر نشان کرد فرضیه هایی هم وجود دارد،  احتمال دارد که رژیم صهیونیستی در این  انفجار دست داشته باشد، شاخصها و نشانه هایی وجود دارد و دستگاههای اطلاعاتی می توانند این قرائن را جمع کنند و به نتیجه برسند.

فرضیه دوم این است که گروههای تکفیری که در مناسبتهای مختلف حتی پیش از جنگ القصیر و ورود به نبرد سوریه، حزب الله را تهدید کرده بودند، احتمال می دهیم در انفجار دیروز و حملات اخیر به مردم دست داشته باشند، قرائن و شاخصهایی برای هر دو فرضیه و احتمال وجود دارد و البته این را نفی نمی کنیم ممکن است جریان سومی هم وجود داشته باشد که در خدمت منافع رژیم صهیونیستی یا گروههای تکفیری باشد که برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی در لبنان وارد عمل شده اند، صرف نظر از اینکه کدام گروه در انفجار دست داشته،  این احتمالات و فرضیه ها وارد است.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد فکر می کنم کسانی که این انفجارها را طراحی کردند و یا در مناطق دیگر خودروهای بمبگذاری شده را منفجر کردند، نمی خواهند لبنان آرامش و ثبات داشته باشد، این مسئولیت دستگاههای امنیتی لبنان است که در این خصوص و کسانی که در این انفجارها دست داشته اند، اظهارنظر کنند.

نصرالله به دست داشتن تکفیریها در انفجار اخیر بیروت اشاره کرد و گفت تلاش کردیم اطلاعاتی را جمع کنیم، اطلاعات اولیه نشان می دهد خودروهایی که وارد ضاحیه شده و خودرو منفجر شده در میان آن خودروها بوده از سوی این گروههای تکفیری وارد شده است.

وی تاکید کرد جنایت تکفیریها در خدمت رژیم صهیونیستی است، شکی نیست جاسوسان صهیونیستها در لبنان فعال هستند، اما آن کسانی که این انفجارها را مدیریت و اجرا کردند، تکفیریها بودند.
البته اینکه این انفجار، انتحاری بوده، همچنان در دست بررسی است و این احتمال وجود دارد.
le3.jpg
نصرالله خطاب به گروههای تکفیری تروریستی گفت : اگر دولت لبنان از دستگیری شما ناتوان باشد، دستان ما به شما خواهد رسید.

نصرالله گفت اما هدف و مسئولیت ملی ما چیست، در کاخ ریاست جمهوری در بلعبک، مسئولان تشکیل جلسه دادند و بررسی کردند ریشه این  انفجارها چیست و چه کسانی در پس آن قرار دارند، اما هدفی را که ما دنبال می کنیم این است که واقعیت را بشناسیم و بدانیم چه گروههایی پشت این  انفجارها بوده اند، متاسفانه برای گروههای تکفیری فرقی نمی کند، آنها هم مسلمانان را می کشند هم مسیحیان، هم اهل سنت را می کشند هم شیعیان، دیدگاه اینها این است برای آنها فرقی نمی کند به دنبال شیعه و سنی و مسیحی نیستند در  افغانستان و پاکستان هم این گروهها همین رویه را دارند، اما نکته این است اگر گروههای تکفیری این کار را کرده باشند از نظر ما کار بسیار زشت و ناپسندی را انجام داده اند، باید توجه داشته باشیم که در لبنان چه کاری باید کنیم که دیگر این اقدامات تکرار نشود، فکر می کنم مسئولیت و وظیفه ما در گذشته بیشتر شده است.

وی افزود من به مسئولان لبنانی و همه شخصیتهای دینی می گویم اگر این انفجارها ادامه یابد، چه بخواهیم یا نخواهیم سبب می شود ما در لبه پرتگاه قرار گیریم، باید به مسئولیت خود ادامه دهیم، تهدید جدی در برابر لبنان قرار دارد و این تهدید در برابر یک حزب یا گروه یا طایفه نیست، کسانی که می خواهند تمام منطقه را از بین ببرند، می خواهند لبنان را هم نابود کنند، باید کاملا هوشیار باشیم.

نصرالله گفت اولا مسئولیت دولت و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی و همکاری مردم با این دستگاهها یک مسئله اساسی است، در گام نخست باید پستهای ایست و بازرسی و حضور نیروهای  امنیتی و مردم،  اقدامات پیشدستانه برای جلوگیری از تکرار این اقدامات  است،  البته تجربه های گذشته می تواند کمک کند، این مسئولیت دولت است و ما و مردم هم کمک می کنیم.

این گام نخست، کافی نیست و نمی تواند لبنان را نجات دهد، هیچ کس نمی تواند بگوید این اقدامات پیشگیرانه می تواند مانع تکرار این جنایات شود، در حالی که اینگونه نیست و این اقدامات تنها می تواند بخشی از این انفجارها را مهار کند، بنابراین نیازمند گام دوم هستیم، این گام این است که این گروههای تکفیری و شبکه ها شناسایی و نابود شوند،  اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، انفجارها متوقف نخواهد شد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد ضرورت دارد این شبکه ها شناسایی، کشف و متلاشی شوند، باید مشخص شود چه گروههایی این خودروها را وارد می کنند و حامیان آنها چه کسانی هستند. نباید این گروهها، حاشیه امنیت داشته باشند و هیچ حزبی نباید در لبنان از این گروهها حمایت کنند، اینها به دنبال راه انداختن جنگ داخلی در لبنان است، باید هوشیار باشیم.در این رابطه آنچه اهمیت دارد، این است که اقدامات و تحرکات تحریک آمیز قومی و مذهبی در لبنان و سخنان تحریک آمیز باید متوقف شود، این اتهام زنی ها و بحث شیعه و سنی باید متوقف شود.

نصرالله گفت برای رسیدن به این هدف از مردم هم خواسته هایی داریم، به ویژه کسانی که دیروز آسیب دیدند، همه مردمی که در ضاحیه و مناطق هستند در معرض تهدید قرار گرفته اند، البته من تردیدی در وفاداری و مقاومت این مردم ندارم، چرا که آنها قبلا امتحان خود را در جنگ 33 روزه پس دادند.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه هدف دشمنان، جدا کردن مردم از مقاومت است، تاکید کرد مردم لبنان بارها دشمن را ناامید کرده و بار دیگر این کار را خواهند کرد.من هیچ نگرانی ندارم، ما شما مردم را متعهد و مسئول می دانیم، ضربه ای که اینها در جنگ 33 روزه زدند، بسیار بزرگتر از هجمه هایی بوده است که این روزها در لبنان با آن روبرو هستند، آنها می خواهند شما را از مقاومت جدا و وارد فتنه کنند، شما مردم نباید اجازه دهید این زخمها عمیق تر شود، اینها به دنبال هستند که مردم را از مقاومت جدا کنند.

le4.jpgسید حسن نصرالله خاطر نشان کرد می خواهند شیعه را در مقابل سنی قرار دهند، به همین خاطر ادعا کرده اند اهل سنت بوده اند که ضاحیه شیعه نشین را هدف گلوله قرار داده اند و اهل سنت  بوده اند که خودروها را در ضاحیه منفجر کرده اند، کسانی که این منطق را دارند، اسرائیلی و شریک این جنایات هستند، اینها دین و مذهب ندارند، حتی ملی گرا هم نیستند، اینها سنی نیستند، اینها قاتل و جنایتکار  هستند، اینها حتی اهل سنت را هم می کشند و خواهند کشت، اینها علمای اهل سنت را هم به قتل می رسانند، بنابراین خواهش می کنم به چنین سخنان طایفه ای گوش ندهید و در دام آن گرفتار نشوید.

وی افزود در انفجار دیروز، شماری از مردم که زخمی شده اند از اهل سنت بوده اند، اتفاق دیروز گواه این است که آنها به دنبال این هستند که شیعه و سنی را به جان هم بیندازند و برایشان سنی و شیعه و مسیحی فرقی ندارند، آنها می خواهند ما با یکدیگر درگیر شویم، آنها به دنبال نابودی کل منطقه هستند، اتفاقی که امروز در سوریه می بینیم، آنها با برنامه وارد منطقه شده اند و فقط به دنبال کشتار و ویرانی هستند، حتی در عراق هم برنامه آنها این است، دستگاههای اطلاعاتی غربی و صهیونیستی از این گروهها و افراد حمایت می کنند.

نصرالله با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم در برابر فتنه ها و فتنه افکنان گفت : برادران ما در طایفه آل جعفر که گفته شده در این انفجارها دست داشته اند، به آنها می گویم نباید اجازه دهند در دام چنین فتنه ای بیفتند و نباید اجازه دهیم کسانی که در این انفجارها دست نداشته اند، آبرویشان ریخته شود، بنابراین،  اینکه در منطقه بقاع شمالی یکی از افراد یک طایفه و قبیله بازداشت شود، معنایش این نیست که آن قوم و اهالی آن روستا را متهم کنیم. از نظر ما  انفجارها و قتل محکوم کرد و این مسائل نمی تواند سبب شود در دام فتنه بیفتیم.

وی تصریح کرد همه لبنانی ها مسئولیت دارند، اگر چنین وضعی ادامه یابد، ما در لبه پرتگاه قرار خواهیم گرفت.

دبیرکل حزب الله با اشاره به تحولات و رخدادهای منطقه ای و همچنین اتهام زنی برخی طرفها به حزب الله و تهدیدها علیه این جنبش مقاومت تاکید کرد : هیچ کس گمان نکند که اگر جنگی را علیه مقاومت آغاز کند، بتواند آن را به نفع خود یکسره کند، بلکه این ما خواهیم بود که نبرد را به نفع خود یکسره خواهیم کرد و ما پایان دهنده آن خواهیم بود.

نصرالله اظهار داشت یکی از واکنشهای ما به انفجار تروریستی ضاحیه این است که اگر رزمندگانی در سوریه داشته باشیم، آن را چند برابر خواهیم کرد و اگر نبرد با تروریستها مستلزم رفتن همه رزمندگان حزب الله به سوریه از جمله من باشد، برای آن آماده هستیم.

۱۳۹۲/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...