نسخه چاپی

علاقه رسانه به تندورها

حسین نیك پور

این روزها در جریان بررسی رای اعتماد به اعضای کابینه، مردم از طریق تلویزیون در جریان جزئیات تعامل دولت و مجلس قرار گرفته و حاشیه های فراوانی را به چشم خود می بینند.

این حاشیه ها بعضی اوقات به رعایت نکردن نظم از سوی برخی نمایندگان، مربوط بود، گاهی به طرح برخی مسائل و نام بردن از برخی افراد که انسان را یاد گذشته و مناظره های سال 88 می انداخت و گاهی به جدل هایی که میان برخی نمایندگان موافق و مخالف در می گرفت.

این که بعضی نمایندگان در جلسات مجلس مطالبی را مطرح می کنند و برخی رفتارها در صحن علنی دیده می شود که ممکن است جلوه نامناسبی از مجلس در نگاه مردم ایجاد کند، بسیار گفته شده و موضوعی تکراری است که قصد طرح دوباره آن را نداریم، اما موضوعی که این روزها بعضا دیده شد اتهام زنی به برخی افراد از تریبون مجلس بود که البته عملکرد هیات رئیسه مجلس در قرائت جوابیه هایی که در این موارد صادر می شد تا حدی بر این زخم مرهم می گذاشت.

این مطالب از صدا و سیما پخش شد و مردم هم اتهامات و هم جوابیه ها را شنیدند و خودشان قضاوت می کنند، اما نکته ای که وجود دارد بازنشر و بزرگنمایی این حواشی در برخی رسانه هاست.

«برخورد» یکی از مهم ترین ارزش های خبری است و طبیعی است هر جا تنشی باشد و دو نفر با یکدیگر دعوا کنند عده ای برای تماشا جمع می شوند؛ رسانه ها نیز که به دنبال جلب مخاطب هستند براساس همین اصل از خیر چنین مسائلی نمی گذرند، اما نباید از این نکته غافل شد که پر و بال دادن به این مسائل، جامعه را از اعتدالی که یکی از دلایل اقبال مردم به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشور بوده است دور و فضا را برای تندروی ها فراهم می کند.

همیشه تندروها و آنها که از خط قرمزها عبور می کنند از جذابیت های خبری بیشتری نسبت به افراد معتدل برخوردارند، اما رسانه ها و فعالان سیاسی معتدل باید از فراهم شدن عرصه برای تندروی این افراد جلوگیری کنند.

فضای کشور و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر نشان می دهد که مردم از فضای تنش و بگومگوهای بی حاصل سیاسی خسته شده اند. بنابراین فعالان سیاسی نیز باید این خواسته مردم را بشنوند و به سمت برطرف کردن شکاف های موجود حرکت کنند نه عمق بخشیدن به آنها.


منبع: جام جم

۱۳۹۲/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...