نسخه چاپی

مشایی: از ورود امیراحمدی خبر ندارم

ریاست شورای ایران و آمریكا، هوشنگ امیراحمدی به ایران سفر كرده و در ایران به سر می‌برد. هوشنگ امیراحمدی قرار است 25مرداد عازم روستای شیخ‌نشین شاندرمن گیلان یعنی زادگاهش شود و روز 28مرداد به تهران باز‌گردد.

به گزارش نما، در گفت‌وگویی که فارس با امیراحمدی منتشر کرده است، وی ضمن ابراز علاقه برای دیدار با حسن روحانی و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرده بتواند دیداری با این دیپلمات قدیمی داشته باشد.
امیراحمدی علت آمدن به ایران را استراحت و مسائل شخصی عنوان کرده و گفته است که در تاریخ 31مردادماه ایران را ترک خواهد کرد. وی در مورد دیدار با رئیس‌جمهور منتخب و وزیر امور خارجه گفته است: برنامه رسمی در این باره هماهنگ نشده اما خیلی تمایل دارم با آنها دیداری داشته باشم و در تلاش هستم حداقل با آقای ظریف دیداری داشته باشم. امیراحمدی در پاسخ به سوالی در مورد دیدار با مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور سابق ایران گفته است: فعلا قصد دارم به زادگاه خود بروم و در برگشت به تهران برنامه دیدارهایم را هماهنگ خواهم کرد.
با توجه به اینکه آقای مشایی نسبت به گذشته مشغله زیادی ندارد، بعید است مشکلی برای دیدار با وی داشته باشم. البته فارس نوشت که اسفندیار رحیم مشایی دیدار با امیراحمدی را تکذیب کرده و گفته است که از ورود وی به ایران بی‌اطلاع است. رئیس دفتر رئیس جمهور سابق کشورمان در پاسخ به سوالی درباره دیدار وی و امیراحمدی گفته است: آقای امیراحمدی زمانی که به ایران می‌آید به من اطلاع نمی‌دهد که به کشورمان سفر کرده است یا نه؟ من از سفر و حضور هوشنگ امیراحمدی در ایران کاملا بی‌اطلاع هستم و البته کاری هم با وی ندارم.
امیراحمدی کیست؟
امیر احمدی از ایرانیان مقیم آمریکاست که در این کشور ریاست شورای آمریکاییان ایران و آمریکا را بر عهده دارد و در زمان دولت نهم و دهم چندین بار به ایران سفر کرده است. فارس در تحلیلی که منتشر کرده است از او به عنوان دلال روابط ایران و آمریکا یاد می‌کند و معتقد است که وی قصد نزدیک شدن به دولت و وزیر خارجه جدید ایران یعنی محمد جواد ظریف را دارد. فارس و برخی از رسانه‌های همسو در تحلیل‌های خود همواره مدعی ارتباط امیراحمدی با حلقه اطراف احمدی‌نژاد، بخصوص مشایی می‌شدند.
برخی روز گذشته عنوان داشتند علت درج خبر ورود امیراحمدی به ایران توسط این خبرگزاری اصولگرا و تحلیل شتابزده این رسانه در مورد نزدیک شدن امیراحمدی به ظریف، برنامه‌ای است برای ایجاد شائبه روابط دولت و وزیر امور خارجه دولت یازدهم با افرادی نظیر امیراحمدی و ادعای ارتباط وی با آمریکا؛ در حالی که امیراحمدی در گفت‌وگو با همین خبرگزاری عنوان داشته بود «من برای مسائل شخصی و استراحت به ایران آمده‌ام».
نام هوشنگ امیراحمدی در این سال‌ها همیشه برای نزدیکان احمدی نژاد دردسرآفرین بوده است و اکنون باید منتظر ماند و دید آیا آمدن امیراحمدی برای وزیر خارجه جدید ایران یعنی محمدجواد ظریف هم حاشیه‌ساز خواهد بود و توپخانه رسانه‌های تندرو، این وزیر دولت یازدهم را هم هدف خواهند گرفت یا خیر؟

۱۳۹۲/۵/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...