نسخه چاپی

روحاني در معارفه ظريف :

خطا در سیاست خارجی از جیب مردم خرج كردن است/ دیپلماسی جای شعر و شعار و كف و تكبیر نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر این كه در پیگیری منافع با كسی تعارف نداریم اظهار داشت: حرف باید عاقلانه، دقیق و منطقی باشد و سیاست خارجی جای شعر و شعار نیست.

به گزارش نما به نقل از مهر حسن روحانی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه وزیران قبلی و جدید خارجه در وزارت امور خارجه اظهار داشت: سیاست خارجی جایی نیست که بدون دقت کسی بتواند سخن بگوید و موضع بگیرد و یا دربرابر طرف خارجی مطلبی را مطرح کند.

وی خاطر نشان کرد: در سیاست خارجی اشتباه برای ملت بسیار سنگین خواهد بود و اگر در سیاست خارجی موضع گیری خطا صورت گیرد از جیب مردم خرج شده است و باید پاسخ گوی ملت بود.

وی ادامه داد: عنوان حقوقی ما متعلق به ما نیست و ما امانت دار عنوان هستیم و عنوان رئیس جمهور، وزیر خارجه، نماینده مجلس و هر عنوانی را به ما سپرده اند و اگر فردی با عنوان حقوقی سخن می گوید باید یادش باشد که یک امانت دار بیش نیست و بر امانت به گونه ای رفتار کنیم که صاحب امانت ضرر نکند.

روحانی خاطر نشان کرد: گاهی مواقع نسبت به عناوین احساس مالکیت داریم در حالی که در این کشور هیچ کس عنوان حقوقی اش غیر مشروط نیست و همه عناوین مشروط به رعایت قانون، منافع و مصالح ملی و در چارچوب قانون اساسی است.

روحانی تاکید کرد: مردم در انتخابات اخیر تجدید نظر در سیاست خارجی را خواستار شدند اما تجدید نظر به معنای تغییر در اصول و مبانی نیست ولی شیوه و عملکرد باید تغییر کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: سیاست خارجی جای شعار نیست و اگر خیلی دوست داریم تکبیر یا کف بگیریم راه های دیگری وجود دارد، سیاست خارجی را حق نداریم صرف تکبیر و کف کنیم چون سیاست خارجی بسیار حساس است.

وی ادامه داد: کلید حل مشکلات ما در دوره شرایط کنونی سیاست خارجی است و به شکلی که در بیان منافع ملی با کسی تعارف نداریم و با شهامت منافع ملی را دنبال می کنیم اما سخن باید عاقلانه، دقیق و منطقی باشد چون سیاست خارجی جای شعر و شعار نیست جای فهم دقیق وقایع جهانی است.


۱۳۹۲/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...