نسخه چاپی

فاطمه هاشمی به حسن روحانی چه گفت؟

فاطمه هاشمی می گوید: پنجشنبه ی اخیر نیز نامه ای را برای ایشان فرستاده و خواستار پیگیری جدی ایشان شدم. رو نوشتی از این نامه برای وزیر جدید مرتبط ارسال شده است.

به گزارش نما به نقل از نامه فاطمه هاشمی ریاست بنیاد امور بیماری‌های خاص با انتقاد شدید از افزایش قیمت ها خواستار تشکیل کمیته بحران در این زمینه شد.

وی در گفت و گو با «انتخاب»، گفت: قیمت داروی "متافرون" برای بیماران ام اس ، 420 هزارتومان بوده که ظرف مدت کوتاهی به 1 میلیون 370 هزارتومان افزایش یافته، همچنین یک داروی ارزانتیتی به نام "اکتوفرون" دو هفته پیش 197 هزار تومان بوده و طی این مدت در بازار نایاب بوده و حالا به 923 هزار تومان افزایش یافته است، یعنی 5 برابر!

هاشمی با طرح این پرسش که «چه بیماری قادر است ماهیانه 2 میلیون تومان هزینه کند» افزود: بیمه ها ما به تفاوت ها را پرداخت نمی کنند، دولت هم بی توجهی می کند.

ریاست بنیاد امور بیماری‌های خاص اضافه می کند: مشکل دیگر این بیماران این است که هر دوره ، یک دارو در اختیار بیماران قرار داده می شود. امروز می گویند فلان دارو نیست، یک ماه بعد می گویند آن داروی دیگر نیست، یک داروی دیگر را مصرف کنید!

فاطمه هاشمی به دیدار خود با دکتر حسن روحانی پیش از مراسم تنفیذ اشاره کرده و می افزاید: به ایشان گفتم دولت باید سریعاً کمیته ای را تشکیل داده تا این داروها، با قیمت مناسب در اختیار بیماران قرار گیرد یا از تولیدکنندگان داخلی این داروها، حمایت ویژه شود.

ریاست بنیاد امور بیماری‌های خاص ادامه داد: پنجشنبه ی اخیر نیز نامه ای را برای ایشان فرستاده و خواستار پیگیری جدی ایشان شدم. رو نوشتی از این نامه برای وزیر جدید بهداشت نیز ارسال شده است.

وی با بیان اینکه «این مشکل تنها مختص این داروها و این بیماران نیست» می گوید: هموفیلی ها، تالاسمی ها، سرطانی ها هم مشکلات بسیاری دارند، سه "صافی" که دیالیز 20 هزار تومان قیمت دارد ، گفته میشود از اول مهر، 40 هزار تومان خواهد شد. چه کسی پاسخگوست؟

فاطمه هاشمی از از دولت جدید خواست «کمیته بحران تشکیل شود و امکانات و نیازهای بیماران خاص، سریعاً بررسی و اقدام فوری شود»

ریاست بنیاد امور بیماری‌های خاص در پایان هشدار داد: بدون تعارف می گویم این اتفاقی که در حال وقوع است، در صورت عدم هوشیاری و اقدام به موقع مسئولان باعث «مرگ خاموش» بیماران خاص خواهد شد.

۱۳۹۲/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...