نسخه چاپی

بررسی آثار «استنلی كوبریك» در شبكه مستند

عکس خبري -بررسي آثار «استنلي کوبريک» در شبکه مستند


مستند سینمایی پرتره «استنلی کوبریک» جمعه به مدت 105 دقیقه به روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.


به گزارش خبرگزاری فارس، مستند سینمایی پرتره «استنلی کوبریک» جمعه به مدت 105 دقیقه به روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

این مستند نگاهی نو خواهد داشت به زندگی و آثار یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینمای جهان و به نقش او در توسعه ژانرهای جدید و سبک‌های متفاوت در تاریخ سینما می‌پردازد و مخاطبان را با نوع زندگی، افکار و ایده‌های سینمایی این کارگردان آشنا خواهد ساخت.

علاقه‌مندان می‌توانند «استنلی کوبریک» را جمعه، 25 فروردین، ساعت 16 از شبکه مستند سیما ببینند.



**روابط سیاسی پشت پرده لبنانی‌ها در «سیاسیون لبنان»



علاقمندان به مستندهای سیاسی و مخاطبان شبکه مستند می‌توانند از چهارشنبه این هفته بیننده مستند جذاب «سیاسیون لبنان» از شبکه مستند سیما باشند.

این مجموعه مستند سیاسی نگاه تازه‌ای به روابط سیاسی پشت پرده در کشور لبنان دارد و سعی می‌کند در هر قسمت با بررسی یکی از سیاسیون لبنان ررمعاصر، روایت جدیدی از مردان اثرگذار در سیاست معاصر لبنان و خاورمیانه ارائه دهد.

علاقمندان می‌توانند «سیاسیون لبنان» را از چهارشنبه، 23 فروردین، ساعت 21:40 از شبکه مستند سیما ببینند.

شبکه مستند هر شب و در همین ساعت مستند سیاسی پخش می‌کند.



**«گنبد عالی» و روایت بناهای تاریخی ایران



مستند « گنبد عالی» ساخته محسن غلام‌زاده مهرآبادی با نگاهی به یکی از جذاب‌ترین بناهای تاریخی ایران به روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

«گنبد عالی» نام دیگر برج مقبره امیرعمیدالدین شمس الدوله است که در سال 448 هجری در ابرکوه واقع در استان یزد بر فراز تپه‌ای آهکی ساخته شد. آن هم به فاصله 51 سال بعد از گنبد قابوس گلستان و این مستند قرار است به شباهت‌های این دو نوع معماری بین این گنبد و مقبره‌های شمال ایران در دو جغرافیای مختلف بپردازد و این تکرار شباهت‌ها و تاثیرات فرهنگی را در این دوره بررسی کند.

از عوامل ساخت این مستند می‌توان به: سیدحسین عظیمی‌نیا (محقق و نویسنده)، داوود نماینده (گوینده)، مسلم غلام‌زاده (تدوین)، محمدصادق قاسم شریفی و کریم غلامزاده (دستیار) و همچنین محسن غلام‌زاده مهرآبادی به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده نام برد.

«گنبد عالی» جمعه، 25 فروردین، ساعت 20 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

۱۳۹۱/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...