نسخه چاپی

اولین دور زدن قانون در دولت روحانی!

سخنگوی اتاق بازرگانی ایران از فعالیت همزمان نهاوندیان در اتاق بازرگانی و دفتر رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: ادامه كار نهاوندیان در اتاق بازرگانی ایراد قانونی ندارد و مخالفان این مسئله مستندات خود را ارائه كنند.

به گزارش نما، علی درستکار در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که تکلیف آقای نهاوندیان چه شد و آیا در هر دو جا یعنی ریاست اتاق ایران و رئیس دفتری رئیس جمهور به طور همزمان خواهد بود، گفت: آقای نهاوندیان در هر دو جا هستند و حضورشان ایراد قانونی ندارد.

وی در واکنش به این سوال که اسداله عسگر‌اولادی و علی‌نقی خاموشی از بزرگان اتاق بازرگانی معتقدند که حضور نهاوندیان در هر دو منصب، ایراد قانونی دارد، اظهارداشت: شغل دوم مربوط به کسانی می‌شود که شغل اول آنها هم دولتی باشد یعنی به طور همزمان دو شغل دولتی داشته باشند و موضوع دوم این است که از دو جا حقوق بگیرند درحالی که رؤسای اتاق‌های بازرگانی حقوق بگیر نیستند.

سخنگوی اتاق بازرگانی ایران گفت: تنها کشش و توان فردی می‌تواند باعث شود تا آقای نهاوندیان یکی از دو منصب را انتخاب کند اما وی به هیئت‌رئیسه اعلام کرده است که همچنان رئیس اتاق ایران هم هست و می‌تواند به وظایفش عمل کند.

وی افزود: اگر اراده هیئت نمایندگان این باشد که آقای نهاوندیان رئیس نباشند، آنها در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.

درستکار گفت: مستندات قانونی را امور حقوقی اتاق استخراج کرده است و اگر لازم باشد می‌تواند آنها را منتشر کند، لذا منتقدان آقای نهاوندیان و افرادی که معتقدند حضور وی غیرقانونی است هم می‌توانند مستندات خود را ارائه کنند.

سخنگوی اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کارت بازرگانی آقای نهاوندیان باطل است، گفت: کسانی که چنین اخباری را گفته‌اند از یک فرض غلط یک نتیجه‌گیری غلط کرده‌اند، آنها فرض گرفته‌اند که کارت بازرگانی آقای نهاوندیان به واسطه رئیس بودنشان است پس چون رئیس نیستند پس کارتشان هم باطل است یعنی از یک فرض غلط یک نتیجه‌گیری غلط کرده‌اند در حالیکه کارت بازرگانی آقای نهاوندیان باطل نشده است و او از ریاست استعفاء نداده است و با موافقت هیئت رئیسه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آقای نهاوندیان از زمانی که رئیس دفتر رئیس جمهور شده اند چه مقدار حضور فیزیکی در اتاق داشته‌اند، گفت: رئیس اتاق‌ها موظف به حضور و غیاب ساعتی نیستند بلکه موظف به انجام وظایفشان هستند، پیش از این هم آقای نهاوندیان همه وقت خود را در اتاق نبودند و به عنوان مشاور سه قوه و یا عضو شورای پول و اعتبار در جلسات مختلف تصمیم‌گیری حضور داشتند.

۱۳۹۲/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...