نسخه چاپی

ما را بدبخت كردید حالا می‌گویید تقلب دروغ بود؟!

سخنان دكتر روحانی و برخی وزرای پیشنهادی در تخطئه اردوكشی خیابانی فتنه‌گران در سال ۸۸ و اعلام برائت از آن حركت، برای محافل فتنه‌گر گران آمده است.

به گزارش نما به نقل از کیهان،رئیس‌جمهور در آخرین دفاع خود از وزرای پیشنهادی - که از جمله در رای آوردن کسانی چون آخوندی وزیر پیشنهادی راه و مسکن موثر بود- گفت افتخار می‌کند که آخوندی در دیدار با رهبری اعلام کرده که تقلب نشده است. روحانی گفت: «من از ایشان (آخوندی) تشکر می‌کنم که این شهامت را داشت که در آن سال‌های حساس در حضور رهبری بگوید که نه تنها تقلب نشده بلکه در انتخابات ایران امکان تقلب وجود ندارد.»
رسانه‌های فتنه‌گر و مخالفان جمهوری اسلامی در تحلیل‌های خود تاکید می‌کنند که سخنان روحانی از جمله در تخطئه اردوکشی خیابانی، عینا تکرار سخنان رهبری نظام است.

مجتبی واحدی مشاور متواری و آواره کروبی با اشاره به سخنان روحانی و برخی وزیران پیشنهادی در مجلس، در سایت گویانیوز نوشت: برخی از وزرا برای اثبات ارادت خود به نظام و رهبری، جنبش سبز را فتنه نامیدند هر چند که افشاگری‌ها کار خود را کرد و کسانی چون نجفی و میلی منفرد نتوانستند رای بیاورند. اظهار میلی منفرد تحت‌الشعاع فیلمی قرار گرفت که در مجلس پخش شد و ثابت می‌کرد او در میان مخالفان حضور داشته است. پیام ۲۴ مرداد این است که به صرف همزبانی با نظام و فتنه‌خواندن آن حوادث نمی‌توان زخم را التیام بخشید. این پیام در رای عدم اعتماد به نجفی متجلی گردید.
وی می‌افزاید: اکنون پیام‌های ۲۴ مرداد مشخص شده تا ثابت شود از نظر حاکمیت و برخی منتقدان آن، انتخابات ۲۴ خرداد تنها فرصتی برای رفع خطر از نظام جمهوری اسلامی بوده نه زمانی برای به بازی گرفته شدن واقعی اصلاح‌طلبان.

اردشیر امیرارجمند مشاور فراری موسوی نیز که در پاریس پناهندگی گرفته در مصاحبه با بی‌بی‌سی از اظهارات روحانی و برخی وزرا در این زمینه ابراز تاسف کرد و گفت امیدوارم در آینده با صلابت بیشتری صحبت شود و فدا کردن سبزها پای مصلحت‌اندیشی قابل قبول نیست.
در همین حال سایت ندای سبز از قول یکی از عناصر بازداشتی و آزاد شده نوشت، چند روزی بود می‌خواستم مطلب کوتاهی بنویسم اما چون این روزها سوزن به خودمان زدن ظاهرا حرام شده و مستوجب کیفر! صبر کردم تا لااقل این غائله رای اعتماد بگذرد.

نویسنده می‌افزاید: ۴ سال پیش به فراخور مسئولیتم در خیلی صحنه‌ها حضور داشتم از جلسات و رویدادهای قبل انتخابات ۸۸ گرفته تا کمیته صیانت از آرا در روز انتخابات و آن شب کذایی و رویدادهای هفته نخست بعد از انتخابات... بعد از آزادیم هم پای صحبت همگان نشستم و چه مستقیم و چه با یک واسطه بر همه آن اتفاقات و مواضع واقفم. حالا امروز که می‌بینم آقایان ربیعی و آخوندی و بعضا زنگنه در فضایی که موسوی در حصر است و امثال بهشتی و بهزادیان‌نژاد و فاتح سکوت گزیده‌اند در باب مواضعشان در آن شب کنفرانس خبری در دفتر باقریان و جلسه رهبری نقل‌هایی کرده‌اند و قسم‌هایی خورده‌اند، با خود می‌گویم که ای کاش و ای کاش اینها همان روزها حقیقتا همین حرف‌ها را زده‌ بودند که اگر زده بودند امروز نه موسوی در حصر بود و نه این همه هزینه را متحمل شده بودیم (بگذریم که کسانی هم بودند که از همان شب نخست با خیابان آمدن و موضع‌گیری‌های تند مخالف بودند و همان روزها و حالا هم به دلیل سکوتشان به هزاران ناکرده متهم‌اند)

ندای سبز آزاد نوشت: روی صحبتم بر سر صحت و عدم صحت مواضع این بزرگواران در آن روزها که موسوی براساس اعتماد به آن‌ها پای ابطال انتخابات ایستاد نیست، روی صحبتم با تناقض و خلاف‌گویی‌هاست.

۱۳۹۲/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...