نسخه چاپی

هر عفونت زنانه‌ای باعث نازایی نمی‌شود

رییس بیمارستان زنان شهید اكبرآبادی به این پرسش كه آیا انتقال آلودگی در استخرها و بروز عفونت‌های قارچی باعث بروز نازایی در زنان می‌شود، پاسخ داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر مریم کاشانیان درباره ارتباط میان عفونت‌ها و احتمال نازایی در زنان نیز گفت: عفونتی که باعث ناباروری می‌شود با عفونت‌هایی که واژن را گرفتار می‌کنند، کاملا متفاوت است.

وی اضافه کرد: سیستم تناسلی دارای دو قسمت داخلی شامل گردن رحم، رحم، لوله‌ها، تخمدان‌ها و قسمت خارجی است و عفونت‌های قارچی یا عفونتی چون تریکومونا که واژن را درگیر می‌کند به علت تفاوت در شکل بافت، به کلی با عفونت‌های داخل رحمی متفاوت است.

رییس بیمارستان زنان شهید اکبرآبادی ضمن تاکید بر اینکه هیچ فردی با استخر رفتن دچار عفونت داخل رحمی نمی‌شود، گفت: عفونت‌های داخل رحمی بیشتر از طریق مقاربت و یا فعال شدن برخی میکروب‌های موجود در واژن منتقل می‌شود و اینکه بانوان تصور کنند حالا که دچار عفونت قارچی شده‌اند، نازا شوند، اینگونه نیست.

این متخصص زنان درباره راهکارهای درمانی موجود برای عفونت‌های قارچی گفت: پیشگیری همواره مقدم بر درمان است و خشک بودن ناحیه تناسلی مهم‌ترین دستورالعمل بهداشتی به بانوان است. علاوه براین استفاده از لباس زیر نخی یا پنبه‌ای و گشاد نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

کاشانیان همچنین با بیان اینکه متاسفانه برخی بانوان عادات غلطی دارند و به عنوان مثال برای جلوگیری از ترشح از پد در ناحیه تناسلی استفاده می‌کنند هشدار داد: استفاده از این پدها خودش زمینه را برای بروز قارچ و سایر عفونت‌ها مستعد می‌کند. علاوه بر این ممکن است مواد شیمیایی موجود در پدها خود حساسیت‌زا باشند، بنابراین این اقدام به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

۱۳۹۲/۵/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...