نسخه چاپی

پرورش كروكدیل توسط خانم ایرانی!/عكس

عکس خبري -پرورش کروکديل توسط خانم ايراني!/عکس

آن طور كه مدیرعامل اولین و تنها مزرعه كروكودیل در ایران می گوید در حال حاضر در آنجا ۳۵ كروكودیل كه از كشورهایی هم چون تایلند و مالزی وارد شده اند نگهداری می شوند.

به گزارش نما به نقل از جام کشکول، «نوپك»، اولین و تنها مزرعه ی پرورش كروكودیل در ایران است. این مزرعه، در جزیره هنگام (نزدیك جزیره قشم) قرار دارد و مدیریت آن را مژگان روستایی بر عهده دارد.ایشان درباره چگونگی آغاز به كار این مزرعه كروكودیل می گوید: «رشته تحصیلی من جانور شناسی است. علاقه زیاد باعث تصمیم این كار شد. از سال ۱۳۸۶ شروع به گرفتن مجوزها كردیم و از سال ۱۳۸۹ مزرعه داری را شروع كردیم».مژگان روستایی می گوید: «كار پرورش كروكودیل برای خانم یا آقا فرقی نمی كند. كلا كار مشكلی است ولی كار با این موجودات صبور، عاقل و دوست داشتنی بسیار لذت بخش است».«كروكودیل همیشه قصد حمله به كسی كه وارد قلمرواش شود را دارد. ولی خوشبختانه با آموزش های داده شده به پرسنل، تا امروز مشكلی پیش نیامده است. بازدیدكنندگان در محیطی امن والبته با كمترین فاصله كروكودیل ها را می بینند».«كروكودیل موجودی بسیار بافكر، صبور، سریع و البته كمی خشن است».

«از پوست كروكودیل كه یكی از با ارزشترین چرم های دنیا است، استفاده می كنیم. ما نمونه چرم خودمان را به طور آزمایشی تولید كردیم و كیفیت قابل قبولی دارد».

«كروكودیل خزنده ای خونسرد است كه نیاز شدید به گرما و رطوبت دارد. البته در فصول مختلف سال باید نكاتی را در نظر داشت كه به سرعت رشد حیوانات كمك می كند».
«در رودخانه سرباز در استان سیستان و بلوچستان گونه بومی ایران با نام علمی "Palestrise” و با نام محلی "گاندو” زندگی می كند. این نوع كروكودیل پوزه كوتاه ایرانی را دیده ام. پرورش آن به دلیل سرعت رشد كم در برابر گونه پروسوس، كه ما در مزرعه مان پرورش می دهیم، مقرون به صرفه نیست».

به گفته مژگان روستایی سازمان محیط زیست اجازه پرورش كروكودیل پوزه كوتاه ایرانی را نمی دهد.

«كار مزرعه ما به صورت تحقیقاتی و مرحله ای ادامه دارد و طبق برنامه ریزی قبلی تا سال آینده به سودآوری می رسد»

۱۳۹۲/۵/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...