نسخه چاپی

جزئیات رزمایش "قمر بنی هاشم" نیروی زمینی ارتش

عکس خبري -جزئيات رزمايش "قمر بني هاشم" نيروي زميني ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام خبر برگزاری رزمایش "قمر بنی هاشم" در آبان ماه گفت: این رزمایش در یك منطقه بسیار وسیع و گسترده در 3 محور عملیاتی انجام می‌شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش، در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش "قمر بنی‌هاشم" در یک منطقه بسیار وسیع و گسترده در 3 محور عملیاتی انجام می‌شود؛ در این رزمایش از ظرفیت "هوانیروز" بهره‌برداری عمیقی در بخش خودی و بخش دشمن‌نما خواهد شد.

وی این رزمایش را یک رزمایش دوطرفه دانست و افزود: در این رزمایش برخی از یگان‌ها به صورت دشمن‌نما و یگان‌های دیگر به عنوان نیروی خودی انجام وظیفه خواهند کرد؛ لذا سعی داریم صحنه نبرد ناهمتراز را به صورت واقعی به همه کارشناسان نظامی به نمایش بگذاریم، ضمن اینکه کارشناسان "ستاد کل نیروهای مسلح" نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

امیر"پوردستان" با ابراز امیدواری به اینکه رزمایش مذکور تبدیل به الگویی برای رزمایش‌های گسترده بعدی شود، تصریح کرد: به امید خدا رزمایش " قمر بنی‌هاشم" به الگوی دیگر رزمایش‌هایی که در فضای ناهمتراز برگزار خواهد شد، تبدیل می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره یگان‌های شرکت کننده در این رزمایش، گفت: همه یگان‌های نیروی زمینی اعم از یگان‌های تیپ 65 نیروی مخصوص، هوابرد و پیاده در این رزمایش شرکت خواهند کرد، اما مرکز ثقل حرکت، نیروهای زرهی با پشتیبانی عمیق و وسیع هوانیروز خواهد بود.

امیر"پوردستان" افزود: اين رزمایش در منطقه جنوب کشور و در آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی هدف این رزمایش را نمایش حد کمال قابلیت‌های رسته زرهی دانست و گفت: هدف ما این است که نشان دهیم رسته زرهی چگونه در فضای ناهمتراز وارد عمل شود.

امیر "پوردستان" تصریح کرد: زمانی‌که فضای ناهمتراز مطرح شد، احساس ما این بود که نیروی زمینی نمی‌تواند قابلیت‌های لازم را در این فضا داشته باشد، اما دکترین " رسته زرهی" تعریف شد و کتاب " کاربرد نیروی زرهی در رزم ناهمتراز" را نوشتیم و در این رزمایش می‌خواهیم آن را در صحنه عمل و در منطقه جنوب شرق کشور به کار گیریم.

۱۳۹۲/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...