نسخه چاپی

ماجرای ضرب و شتم یك شهروند «VIP» در پردیس ملت تهران

در اقدامی عجیب در سینما ملت، شاهد كتك خوردن یكی از شهروندان پایتخت توسط چهار تن از كارمندان این پردیس سینمایی بودیم؛ رویدادی كم‌سابقه كه وقوعش در یك نهاد فرهنگی بسیار عجیب و غیرمنتظره است و البته از آن عجیب‌تر، تغییر نوع برخورد با مضروب، پیش و پس از عیان شدن هویت مضروب است!

به گزارش نما، تابناک با این مقدمه نوشت: جمعه ظهر، نزدیک ساعت ۱۳، پارکینگ سینما ملت - موقعیتی که مشخص نیست در اختیار سینماست یا اجاره داده شده است - یک شهروند عادی قصد ورود به پارکینگ این سینما را دارد که با جلوگیری مسئولان پردیس ملت مواجه ‌و از وی بلیت سینما به عنوان شرط استفاده از پارکینگ درخواست می‌شود و این درخواست نیز تا اندازه‌ای منطقی است.

راننده خودرو، بلیت سینما را تهیه می‌کند اما مسئولان پارکینگ شرط ورود خودرو را تهیه بلیت به تعداد سرنشین‌های خودرو اعلام می‌کنند که خواسته‌ای عجیب است. راننده خودرو حاضر به پذیرش این کار نمی‌شود و اعلام می‌کند که تنها خودش قصد رفتن به سینما را دارد و همراهان هنوز تصمیمی نگرفته‌اند به سینما بروند یا اساسا چه فیلمی ببینند اما مسئولان پارکینگ بر خواسته نامشروعشان پافشاری و‌ تاکید می‌کنند که در صورت پارک خودرو لاستیک‌هایش را پنچر می‌کنند.

وقتی مسئولان پارکینگ قصد اقدام عملی را داشتند، راننده خودرو مانع می‌شود که منجر به درگیری فیزیکی می‌شود و در کسری از دقیقه چهار تن بر سر راننده خودرو فرود آمده و اقدام به ضرب و شتم وی و پاره کردن لباس بر تنش می‌کنند که این کتک زدن از دید دوربین‌های سینما ‌دور نماند و طبیعتا تصاویر این رخداد ثبت و ضبط می‌شود.

در این میان کلید خودروی مضروب برداشته می‌شود و ماجرا بالا می‌گیرد تا با حضور نیروی انتظامی و تشکیل پرونده برای ضاربین، مسئولان سینما در محل حضور یابند. وقتی به موقعیت شغلی شهروند مذکور و ارتباطاتش پی می‌برند، از این شهروند می‌خواهند‌ که رضایت دهد و شهروند نیز حاضر به اعلام رضایت می‌شود.

سوای اینکه این کار تا چه میزان درست بوده، این پرسش مطرح است که اگر در نهادهای فرهنگی شهرداری با مردم چنین می‌کنند، در نهادهای غیرفرهنگی چه می‌کنند و اگر در این مملکت صاحب مسئولیت و نفوذ نباشیم، باید کتک بخوریم و همین عذرخواهی ساده را هم نشنویم؟

واقعیت آن است که ماجرا بحث کتک خوردن یک شهروند نیست زیرا این اتفاق در نهادهای گوناگون بار‌ها تکرار می‌شود بلکه اصل ماجرا تغییر گفتمان پس از درک برخورداری این شهروند از موقعیت است که امیدواریم روزی این چندگانگی برخورد‌ها برچیده شود و همه مردم «VIP» باشند.

۱۳۹۲/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...