نسخه چاپی

حمله تروریست‌ها به هلال‌احمر درسوریه

تروریست های مسلح به یك دستگاه آمبولانس هلال احمر در حسكه واقع در شرق سوریه كه حامل چند زخمی بود، حمله كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در حمله تروریست های مسلح به یک دستگاه آمبولانس وابسته به هلال احمر در استان «حسکه» واقع در شرق سوریه حمله کردند که در جریان آن چند غیر نظامی سوری کشته شدند.

این آمبولانس که در حال انتقال چند زخمی از «رأس العین» به شهر «القامشلی» بود در نزدیکی روستای «الاسدیه» در مسیر «رأس العین- الدرباسیه» هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت.

حمله به این آمبولانس منجر به کشته شدن چند غیر نظامی سوری از جمله دو پرستار به نام های «خبات فرمی» و «سلیمان جمیل» و زخمی شدن «عبدالرزاق احمد القواص» راننده این خودرو شد.

اما در شمال سوریه نیز یگان های مهندسی نظامی در استان «ادلب» چهار بسته انفجاری به وزن 40 تا 50 کیلوگرم را که تروریست ها آن را در بزرگراه «ادلب- باب الهوی» در نزدیکی شهرک «کفریا» کار گذاشته بودند، خنثی کردند.

همچنین یک زن در مسیر شهرک «الفوعه» به کشتزارهای شهرک «بنش» به ضرب گلوله تروریست ها زخمی شد.

از سوی دیگر تروریست ها با خمپاره و راکت شهرک های الفوعه و «کفریا» را هدف قرار دادند که این حملات فقط خسارت مالی برجا گذاشته و تلفات جانی نداشت.

دیر الزور

با ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در «دیرالزور» واقع در شرق سوریه، نیروهای ارتش توانسته اند به سمت محله «الحویقه» پیشروی قابل ملاحظه ای داشته باشند.

این در حالی است که الحویقه از یک هفته پیش، صحنه درگیری های شدیدی با تروریست های مسلح است زیرا افراد مسلح در چارچوب تلاش برای در اختیار گرفتن دیرالزور، نبرد موسوم به «آتشفشان های شرق» را در این محل آغاز کردند.

در این میان یگان های ارتش سوریه تعدادی از خودروهای افراد مسلح را در نزدیکی «الحلبیه» در ورودی دیرالزور هدف قرار داده و آن را منهدم کردند.

محل استقرار تروریست های موسوم به «ارتش العسره» در شهر «المیادین» نیز هدف حمله نیروهای ارتش سوریه قرار گرفت که در جریان آن، تعدادی از تروریست های مستقر در این محل کشته و زخمی شدند.

حسکه

درگیری بین نیروهای حمایت مردمی کُرد و تروریست های مسلح وابسته به جبهه نصره و دولت اسلامی و برخی گردان های وابسته به ارتش آزاد در روستاهای غربی راس العین از جمله «کرهوک»، «الجنیدیه»، «الیوسفیه»، «محمد ذیاب» و نیز «التایه» از توابع استان حکسه همچنان ادامه دارد و کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای هر دو طرف را به دنبال داشته است.

اما حمله ترویست های مسلح به شهر «المالکیه» از توابع استان حسکه منجر شد که گذرگاه «سیملکا» در این شهر به صحنه خروج تعداد زیادی از اهالی این استان به سمت کردستان عراق تبدیل شود.

این در حالی است که المالکیه با شرایط نامساعد خدمات رسانی روبه رو است.

۱۳۹۲/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...