نسخه چاپی

دو انتصاب در وزارت امور خارجه/سرمدی قائم مقام،دانش یزدی معاون اداری و مالی

مرتضی سرمدی قرار است به جای امیرمنصور برقعی قائم مقام و مهدی دانش یزدی به جای بهروزكمالوندی معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس: دو انتصاب در وزارت امور خارجه/سرمدی قائم مقام،دانش یزدی معاون اداری و مالی

بنا به این گزارش ، شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است مرتضی سرمدی به جای امیرمنصور برقعی قائم مقام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه شود.

مرتضی سرمدی از شهریور 1380 تا آبان 1383 عهده‌دار سفارت ایران در لندن بود.

سرمدی نخستین سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز بود و تا سال 1370 در این سمت فعالیت کرد.

وی همچنین معاون وزیر امور خارجه نیز بوده است.

براساس اخبار رسیده امیرمنصور برقعی مشاور وزیر امور خارجه می‌شود.

از سوی دیگر براساس شنیده‌ها قرار است مهدی دانش یزدی به جای بهروز کمالوندی عهده‌دار معاونت اداری و مالی وزارت امور خارجه شود.

دانش یزدی پیش از این در سمت‌های مدیرکل حقوقی و معاون سابق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک فعالیت کرده است. وی عضو هیئت علمی دانشکده روابط بین‌الملل نیز هست.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اخیراً در گفت‌وگویی از تغییر در معاونت‌های کنونی این وزارتخانه خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از دوستان معاونین وقت رفتن‌شان به ماموریت است، باید از برخی دوستان دیگر در سمت‌های دیگر استفاده شود و برخی نیز در شورای معاونین باقی خواهند ماند.

وی در این گفت‌‌وگو عنوان کرد که به کسانی که بدون توان کارشناسی و تنها با ملاحظات سیاسی به این وزارتخانه وارد شده‌اند، تعهدی ندارد و افزود: سیاست خارجی حوزه آزمون و خطا نیست.

۱۳۹۲/۵/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...