نسخه چاپی

افزایش بهای نفت در بازار آسیا

در پی تشدید بیم و نگرانی از سرایت ناآرامی در مصر به دیگر كشورهای منطقه خاورمیانه ، بهای نفت در معاملات امروز دوشنبه بازارهای آسیا افزایش یافت .

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور ، بهاي هر بشکه نفت خام پايه بورس نيويورک براي تحويل در ماه سپتامبر با چهار سنت افزايش ، به 107 دلار و 50 سنت رسيد .

نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه اکتبر نيز چهار سنت در هر بشکه افزايش يافت و بشکه اي 110 دلار و 44 سنت به فروش رفت .

دزموند چوا تحليلگر بازار در سي ام سي مارکتز در سنگاپور به اين خبرگزاري گفت :‌ «‌ بهاي نفت همچنان تحت تاثير اوضاع مصر و نگراني از سرايت ناآرامي هاي اين کشور به ديگر کشورهاي منطقه خاورميانه خاورميانه قرار دارد . »‌

وي افزود : «‌ هنوز نگراني هايي درباره محموله هاي نفتي که از کانال سوئز و خط لوله سومد عبور مي کنند وجود دارد . »‌

پليس مصر اعلام کرد 36 زنداني اسلامگرا ديروز در حين تلاش براي فرار از زندان کشته شدند و بدين ترتيب شمار کشته ها در طول خشونتهاي پنج روزه در اين کشور به حدود 800 تن رسيد .

اگرچه مصر توليد کننده عمده نفت نيست ولي دلالان نگران آن هستند که خشونتها در اين کشور به عبور محموله هاي نفتي از کانال سوئز که معبر ارتباطي ميان اروپا و توليد کنندگان نفت در خليج فارس محسوب مي شود ، لطمه بزند .

روزانه حدود دو و نيم ميليون بشکه نفت يا به عبارتي دو مميز هفت دهم درصد عرضه جهاني از کانال سوئز حمل مي شود .

۱۳۹۲/۵/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...