نسخه چاپی

چهار نماینده مجلس بی‌كمیسیون!

لازم است هیئت رئیسه مجلس هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تكلیف كمیسیون‌های چهار نماینده مجلس اقدام كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که 24 خردادماه در سراسر کشور برگزار شد، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نهم نیز در حوزه‌های انتخابیه‌ای که در مجلس نماینده نداشتند، برگزار شد.
بر این اساس، محمدمهدی مفتح از حوزه انتخابیه تویسرکان، شمس‌الله شریعت‌نژاد از حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر، عمران علی‌محمدی از حوزه انتخابیه ایلام و حمیدرضا مشهدی‌عباسی از حوزه انتخابیه دماوند در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نهم برگزیده شدند.

پس از آنکه اعتبارنامه این نمایندگان از وزارت کشور واصل و به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد، مراسم تحلیف این چهار نماینده 23 تیرماه در صحن علنی برگزار و پرونده آنان برای بررسی به شعبه‌ها ارسال شد.

پرونده محمدمهدی مفتح و شمس‌الله شریعت‌نژاد بر اساس قرعه‌کشی به شعبه شماره پنج، پرونده عمران علی‌محمدی به شعبه شماره سه و پرونده حمیدرضا مشهدی‌عباسی به شعبه شماره هفت ارجاع شد.

اعتبارنامه مفتح 23 تیرماه، اعتبارنامه علی‌محمدی و شریعت‌نژاد 25 تیر و اعتبارنامه مشهدی‌عباسی 26 تیرماه در صحن علنی به تصویب رسید.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که با وجود گذشت یک ماه از تصویب اعتبارنامه این افراد و حتی تعیین اولویت کمیسیون‌ها برای این نمایندگان میان‌دوره‌ای از سوی شعبه‌های مذکور، اما هنوز هیئت رئیسه مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری نکرده است.

شعبه پنج برای محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه را به عنوان اولویت اول و کمیسیون اقتصادی را به عنوان اولویت دوم تعیین کرده است.

همچنین همین شعبه برای شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده تنکابن عضویت در کمیسیون کشاورزی را به عنوان اولویت اول و کمیسیون عمران را به عنوان اولویت دوم مشخص کرده است.

شعبه شماره سه نیز برای عمران علی‌محمدی نماینده ایلام عضویت در کمیسیون اجتماعی را به عنوان تنها اولویت اعلام کرده است.

شعبه شماره هفت نیز برای حمیدرضا مشهدی‌عباسی نماینده دماوند عضویت در اجتماعی را به عنوان تنها اولویت تعیین کرده است.

لازم است هیئت رئیسه مجلس هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف کمیسیون‌های این چهار نماینده پارلمان اقدام کند تا آنان پس از پایان جلسات علنی به جای حضور در جلسات دیگری! در نشست‌های کمیسیون‌هایشان حاضر شوند و نظرات موکلانشان را اعلام کنند.


۱۳۹۲/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...