نسخه چاپی

نهاوندیان: معلمان بهترین حاملان مفهموم اعتدال/ وضع معیشتی معلمان باید عزت آنها را ضمانت كند

مسئول دفتر رییس‌جمهور با بیان این‌كه در عرصه اقتصادی آموزش و پرورش باید اقدام اساسی شود، گفت: وضع معیشتی معلمان باید در نگاه جدید و ابتكاری به درجه‌ای كفایت برسد كه مناعت طبع و عزت معلمان را ضمانت كند و شاید لازم باشد در این رابطه طرحی نو در انداخته شود كه لازمه آن مشاركت بیشتر مردم است.

به گزارش نما، محمد نهاوندیان در مراسم معارفه دکتر علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که توفیق شد در آموزش و پرورش یعنی نقطه آغاز هر حرکت اصلاحی در جامعه و چشمه جوشان انقلاب حضور یابم، اظهار کرد: افتخارمان به معلمان بودن است چون معلمی معماری جامعه است و بر اساس کلام علوی هر مسئولی اول باید معلم باشد ، سپس مسئولیت بپذیرد.

وی با بیان این‌که در این دولت مفاهیم اساسی اسلامی و انقلابی دوباره احیا شده است، اظهار کرد: مفهوم عقلانیت، اعتدال، تدبیر، امید گرچه متبوع طبع جامعه قرار گرفت، اما این مفاهیم اختراعی نیست، بلکه اصیل است و ریشه در آموزه‌های اسلامی و انقلابی دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری مزاج‌های ملت ایران متمایل به این ارزش‌ها شده است.

مسئول دفتر رییس‌جمهور با بیان این‌که معلمان و مسئولان آموزش و پرورش موظف هستند عقلانیت در تصمیم را در شخصیت آحاد جامعه نهادینه کنند، گفت: روحانی با کدام جمع صمیمی‌تر و کاربردی‌تر می‌تواند در موضوع عقلانیت سخن بگوید بهتر از معلمان و مسئولان آموزش و پرورش؟

نهاوندیان با بیان این‌که اگر مفهوم اعتدال را به واقع بخواهیم در جامعه حاکم کنیم حاملان این پیام بهتر از معلمان نیستند، تصریح کرد: تمرین تدبیر و حرکت بر اساس عقل جمعی از مدارس شروع می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اخلاق سیاسی تضادگرانه که بر ما تحمیل شد، باید از مدارس به طور ریشه‌ای اصلاح شود، افزود: یاد گرفتن تدبیر از مدارس آغاز می‌شود.

مسئول دفتر رییس‌جمهور با اشاره به این‌که کارهای خوبی در آموزش و پرورش شده است و از پشتکار فراوان دکتر حاجی بابایی و همکاران ایشان تقدیر می‌کنم، خاطرنشان کرد: کارهای فراوان دیگری هم مانده است که باید انجام شود.

نهاوندیان با بیان این‌که نگاه دولت تدبیر و امید در همه امور تکیه بر مشارکت مردم است، گفت: این اصل که کار جز با مردم، برای مردم و به دست مردم جلو نمی‌رود، را باید مرتبا مورد تاکید قرار داد چون اگر بسترسازی لازم برای مشارکت مردم انجام شود، مشکلی نمی‌ماند که قابل حل نباشد.

وی با بیان این‌که باید بین مصارف و هزینه‌ها رابطه منطقی و متوازن‌تری ایجاد کرد، گفت: اصل، اعتماد به مردم و قبول مشارکت مردم است البته از زحمات دکتر حاجی بابایی و همکارانشان تشکر می‌کنم و پیام تبریک و استقبال از قبول مسئولیت دکتر فانی را ابلاغ می‌کنم.

مسئول دفتر رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که امر آموزش و پرورش و به طور کل امر اجرا در قوه مجریه از چنان جدیتی برخوردار است که آقای روحانی شایسته ندانستند که حتی یک روز در معرفی مسئول آن تاخیر شود، با اشاره به رای نمایندگان مجلس در خصوص وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: لازم بود در این زمینه تاخیری نشود. با توجه به این‌که در آستانه اول مهر هستیم و در دستگاهی مثل آموزش و پرورش نباید خللی حاصل شود، بنابراین از آقای دکتر فانی تقاضا کردیم تا مسئولیت آموزش و پرورش را بپذیرند؛ چراکه ایشان چهره شناخته شده‌ و باسابقه‌ای در آموزش و پرورش هستند و خدمات بسیاری در عرصه‌های پرخطر در حوزه آموزش و پرورش در سال‌های پرآسیب داشتند و معرفی ایشان پیام اعتماد و اطمینان‌بخشی به جامعه معلمان خواهد بود، بنابراین توقع ما از همه همکاران این است که همکاری‌های لازم را داشته باشند، همان‌طور که مقام معظم رهبری از همگان خواستند که دولت را همراهی کنند و همین‌طور تاکید دکتر حاجی بابایی بر مساله همکاری با دولت را ارج می‌نهم.

به گزارش ایسنا، نهاوندیان در ادامه ضمن قرائت حکم سرپرستی دکتر علی‌اصغر فانی برای وزارت آموزش و پرورش، گفت: از دکتر حاجی بابایی تقدیر می‌کنم و مطمئنم با عزم و درایت دکتر فانی و همکاری صمیمانه تمامی مسئولان در ستاد و مدارس استان‌ها این آغاز جدید را در ادامه تلاش‌های ارزشمند گذشته می‌توانیم به سرانجام نیکو پیوند بزنیم.

وی تاکید کرد: وظیفه ما این است در هر مسئولیتی که داریم در برنامه‌ریزی‌ها به نحوی عمل کنیم که گویی عهده‌دار تداوم این مسیر هستیم، لذا نباید نگاه موقت داشت و همه کارها را باید متین و محکم، بلندنظرانه و آینده‌نگرانه پیش برد.

۱۳۹۲/۵/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...