نسخه چاپی

اصولگرایان از ریش‌سفیدان تمكین كنند

یك فعال سیاسی اصولگرا حضور فعال ریش سفیدان اصولگرایی در راس و تمكین بدنه از اظهارات انها را راهكار حل مشكلات این جناح عنوان كرد.

امیدوار رضایی میرقائد در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره ضرورت تشکیل حزب فراگیر اصولگرایی و بازسازی این جناح گفت: ‌این موضوع که عده‌ای در فضای احساسی از تشکیل حزب سخن می‌گویند نمی‌تواند قابل قبول باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلیترین علل تفرقه میان اصولگرایان عملکرد‌ها و تصمیمات احساسی است و اصولگرایان تا زمانی که به اتفاق نظر نرسند شاهد اینگونه تصمیمات احساسی و هیجانی خواهند بود.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس هشتم گفت: تشکیل یک حزب اصولگرایی نمی‌تواند راه حل مناسبی برای جامعه اصولگرایی باشد و باید پیش از آن بزرگان جمع به آسیب‌شناسی پرداخته و به مشکل اصلی این جناح كه تشتت و پراكندگی است، بپردازند تا بتوانند برای آن راه حلی منطقی و کار‌شناسی ارائه دهند.

رضایی میرقائد حضور ریش سفیدان اصولگرایی و تمكین بدنه از اظهارات انها را راهكار حل مشکلات این جناح عنوان کرد و ادامه داد: ‌با اجماع نظر میان اینگونه افراد است که اصولگرایان می‌توانند به روزهای اوج گذشته بازگردند.

وی در پاسخ به اینکه با وجود اختلاف میان ریش سفیدان اصولگرا برای نشستن كنار هم چه راه‌های دیگری برای بازسازی این جناح میسر خواهد بود، گفت: تشکیل احزاب با شاخصه‌های کاملا مشخص می‌تواند راه گشا باشد.

معاون قوانین رییس مجلس در ادامه به تصمیمات احساسی برخی اصولگرایان اشاره کرد و افزود: ‌زمانی که میزان عقل در تصمیم گیری کاهش پیدا کند تصمیم گیری دچار مشکلاتی خواهد شد از سویی دیگر هر چه قدر تصمیم گیری جدی شود چارچوب بسته و منفعلی تشکیل می‌شود و اگر ساده گرفته شود با عملکردهای احساسی مواجه می‌شود. بر این اساس احزاب نیازمند تصمیماتی عقلگرایانه خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تعامل دولت و مجلس گفت: تعامل بین دولت و مجلس در سطح قابل قبولی بود و این تعامل به خصوص در بررسی ۴ روزه رأی اعتماد از کلیات خوبی برخوردار بود، البته ناگفته نماند که اتفاقاتی رخ داد و حرف‌هایی زده شد که درصد خطای مجلس را نشان می‌دهد اما میزان آن هم در حد بسیار کمی نمود پیدا کرد.

وی ادامه داد: آنچه در پایان جلسه رأی اعتماد مشاهده شد پذیرش ۱۵ وزیر از مجموع ۱۸ وزیر پیشنهادی دولت آقای روحانی بود که نسبت به دولت‌های قبلی رکورد شکن بود.

معاون قوانین رییس مجلس نظر مثبت مجلس به بسیاری از وزرای پیشنهادی دولت را به فال نیک گرفت و افزود: امیدواریم این اتفاق به عنوان نخستین گام برای همکاری بین دولت و مجلس در مراحل آتی باشد.

رضایی میرقائد در ادامه اظهاراتش گفت: در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم شاهد اظهاراتی از سوی برخی نمایندگان بودیم که نسبت به سایرین از وزنه كمتری در مجلس برخوردار بودند و تا حدودی هم برای عدم رای آوری وزرا تلاش كردند. اما آرای بالای نمایندگان استقلال رأی آن‌ها را اثبات کرد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس هشتم تصریح کرد: برخی از اعضای جبهه پایداری در زمان بررسی رأی اعتماد واکنش‌های تندی نشان دادند که این مسأله نشانگر این است که همواره در مجلس بین اصولگرایان و اصلاح طلبان یک گروه اقلیت وجود دارد كه باید هر دو جناح با این اقلیت مرزبندی كنند.

وی ادامه داد: این افراد به دلایل خاص خود مسیری خلاف مسیر اعتدال را دنبال کرده و در اعتقادات خود بسیار خشک و جدی عمل كردند.

معاون قوانین رییس مجلس به راهکاری که دولت می‌تواند از آن استفاده کند اشاره کرد و افزود: ‌دولت باید ظرفیت بالایی داشته باشد و سعی کند مصوبات مجلس را بر اساس قانون رعایت کرده و به آن عمل كند.در صورتی که دولت بخواهد به اظهارات حاشیه‌ای بپردازد، حواشی و اتفاقات دولت دهم را شاهد خواهد بود البته ناگفته نماند که دولت دهم در مواردی خودش در گرایش به سمت حاشیه تمایل نشان می‌داد.

۱۳۹۲/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...