نسخه چاپی

پشت پرده این عكس حاشیه ساز چیست؟

یك مراسم رسمی و خبرنگاران خانمی كه روی زمین نشسته اند و دارند خبر مراسم را تنظیم می كنند

به گزارش نما به نقل از جنوب نیوز- انتشار ناقص و بدون توضیح عکسی از خبرگزاری مهر در شبکه های اجتماعی وابسته به جریان های ضد شیعی و ضدایرانی، باعث جریان سازی علیه ایران شده. و عنوان شده که وضعیت زنها در ایران مثل برده هاست که زنها روی زمین باید بشینند و مردها روی صندلی.

یک مراسم رسمی و خبرنگاران خانمی که روی زمین نشسته اند و دارند خبر مراسم را تنظیم می کنند. روایت عکس حاشیه ساز خبرگزاری مهر در این روزها همین یک خط است. عکسی که درنگاه اول شایدموضوع جنجالی را به ذهن متبادر می کند. اما با نگاهی به مجموعه عکس های این مراسم می توان دریافت که آن نگاه جنجالی به این عکس، ناشی از بی دقتی و اطلاعات ناقص بوده است.

IMG15244383.JPG


اما ماجرای عکس جنجالی «مهر» چیست؟
مراسم تودیع و معارفه وزیران قدیم و جدید وزارت امورخارجه، روز شنبه در محل وزارت امورخارجه برگزار شد. ازدحام جمعیت و مهمانان حاضر در این مراسم سبب شد تا تعداد زیادی ازمدعوین و خبرنگاران مرد، ایستاده به تماشای مراسم و سخنرانی هایش بپردازند و عده ای دیگر شامل جمعی از بانوان خبرنگار که برای پوشش خبری مراسم آمده بودند، به دلیل کمبود جا، روی زمین بنشینند و خبر این مراسم را به همان صورت تنظیم کنند.
اما انتشار این عکس بدون توضیحات لازم، سبب شد تا در شبکه های اجتماعی واکنش های تندی به این عکس صورت گیرد. به طوری که سایت ها و صفحات شبکه های اجتماعی متعلق به جریان های ضد شیعی، ضد ایران و پان ترکی با انعکاس ناقص این عکس ها، سعی بر القای این ادعا داشتند که وضعیت زنها در ایران مثل برده هاست که زنها روی زمین

IMG14353554.jpg


باید بشینند و مردها روی صندلی.
درحالی که بقیه عکسهای منتشرشده از این مراسم، کمبود جا برای خبرنگاران وعلت نشستن خانم های خبرنگاردر مراسم تودیع و معارفه وزیران پیشین و جدید وزارت امورخارجه را به خوبی روشن می کند.

۱۳۹۲/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...