نسخه چاپی

اژه ای: مجلس حق احضار من را ندارد

سخنگوی دستگاه قضایی بر طولانی شدن رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی تأكید كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه یکی از خبرنگاران در خصوص احضار محسن اژه‌ای به مجلس سؤال کرد که وی گفت: مجلس من را احضار نکرده و هیچ وقت حق احضار من را ندارد.

وی افزود: مجلس تنها می‌تواند وزرا را احضار کند البته ما در مواقع مختلف به مجلس رفته و با دوستان مذاکره می‌کنیم روزی که آنها بنده را دعوت کرده بودند به دلیل تداخل با یک جلسه نرفتم و اگر مطلبی داشته باشم معمولاً از طریق وزیر دادگستری به این جانب اعلام می‌کنند.

وی در خصوص اظهارات جوانفکر در مصاحبه با یکی از روزنامه‌ها و اینکه دادستانی بدون مجوز وی را دستگیر کرده است گفت: معمولاً کسانی که متهم هستند اینگونه مطالب را نقل می‌کنند و مسئولیت آن هم با خودشان است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در هر صورت قاضی با اختیاری که داشته به ضابطین خود حکم داده و اگر کسی حرفی دارد باید به مرجعی که مشخص شده مراجعه کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت محکومیت جوانفکر گفت: کسی که محکوم شده و حکم صادر شده به چند شکل پرونده‌اش مختومه می‌شود.

وی افزود: اول اینکه محکومتیش تمام شود یا اینکه در موارد خاصی که شاکی خصوصی دارد شاکی رضایت داده، حکم متوقف و پرونده مختومه شود و در حالت سوم فرد نتواند در زندان تحمل کیفر کند و با نظر پزشکی قانونی پرونده‌اش مختومه شود.

محسن اژه‌ای گفت: ایشان محکوم شده و باید دوران محکومیت خود را سپری کند مگر اینکه مشمول یکی از موارد ذکر شده باشد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در خصوص پرونده فائزه هاشمی گفت: برای وی به اتهام اخلال در نظم زندان پرونده‌ای تشکیل شد و در تاریخ 16 مرداد ماه دادگاه تشکیل و بعد از مدتی حکمی مبنی بر تبرئه ایشان صادر شد.

اژه‌ای گفت: بر اساس نظر دادگاه با توجه به اینکه زندان اقدامات انتظامی را انجام داده و اخلالی در بحث زندان نبوده وی تبرئه شده است.

دادستان کل کشور در خصوص احضار فاطمه هاشمی به دادگاه گفت: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و شکایاتی صورت گرفته اما اطلاعی ندارم که ایشان احضار شده یا خیر.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: این پرونده در دادسرا در حال رفع نقص است و سپس به دادگاه برمی‌گردد.

وی با اشاره به طولانی شدن رسیدگی به این پرونده گفت: اگر دلیل طولانی شدن رسیدگی اجرای کار بر آن باشد اشکالی ندارد اما اگر بی‌جهت رسیدگی طول کشیده باشد اشکال دارد.

یکی از خبرنگاران به برخی از اخبار رسانه‌های بیگانه مبنی بر اعتصاب غذای طاهری متهم بنیانگذار بحث فرا درمانی اشاره کرد که اژه‌‌ای گفت: متأسفانه هر از چند گاهی اینگونه اخبار در رسانه‌های غربی منتشر می‌شود و گاهی فرد مورد نظر خود از شنیدن اینگونه اخبار خنده‌اش می‌گیرد البته در گاهی موارد هم ممکن است اعتصاب غذا باشد که با صحبت برطرف می‌شود اما در مورد این فرد اطلاعی ندارم.

خبرنگاری گفت: در زمان مدیریت وقت تأمین اجتماعی برخی از زمین‌های این سازمان به بهانه تأسیس حسینیه یا دانشگاه به برخی از مسئولین داده شده آیا این اقدام غیرقانونی بوده که اژه‌ای این گونه پاسخ داد که دولت فعلی این موضوع را بررسی می‌کند اگر بدون مصوبه و خلاف قانون باشد مدعی‌العموم وارد می‌شود.

۱۳۹۲/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...