نسخه چاپی

جهانگيري در مراسم معارفه وزير ارتباطات:

دولت برای اداره بهتر كشور،زیرساختهای بخش ارتباط و فناوری را تقویت می‌كند

معاون اول رئیس‌جمهور با تاكید بر اینكه دولت اهتمام دارد كه مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به یكی ازمهمترین مجموعه‌های كشور تبدیل شود، گفت : در تلاش هستیم با توسعه این بخش تحولات بزرگی در نحوه اداره كشور بوجود آورده و یكی از مهمترین سبدهای صادرات كشور به این حوزه اختصاص یابد .

به گزارش نما به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور ظهر روز گذشته (دوشنبه)‌در مراسم توديع و معارفه وزراي سابق و فعلي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه يکي از بخشها که نيازمند تحليل دقيقي از روند اتفاقات و تحولات آينده بوده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است، گفت :‌ امروز براي اداره بهتر کشور به شدت نيازمند تقويت و تکميل زيرساختها در اين بخش هستيم .

وي افزود : ‌خدمات ارايه شده در اين بخش منجر به صرفه جويي در وقت براي انجام بسياري از امور روزانه شده است و بي ترديد بخش وسيعي از ترافيک و رفت و آمد ها در خيابانهاي تهران مي تواند با توسعه خدمات اين بخش اصلاح شود .

معاون اول رئيس‌جمهور اظهار داشت :بايد بررسي کنيم که آيا اهداف ايجاد دولت الکترونيک محقق شده و آيا سازوکارها و راه هاي قانوني تجارت الکترونيک و تکميل خدمات اين بخش در دست است ؟

جهانگيري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را يکي از مهمترين و اصلي ترين وزارتخانه هاي کشور بر شمرد و گفت : اين وزارتخانه مي تواند يکي از مهمترين بخشهاي درآمدي کشور باشد، چرا که دانش و تراوشات فکري جوانان کشور را تبديل به درآمد مي کند اما در ساير بخشها با فروش منابع و امکانات کشور درآمد توليد مي شود .

وي با طرح اين پرسش که چرا نبايد سطح درآمد ايران از توليد نرم افزار به سطح قابل قبولي برسد، خاطر نشان کرد :‌يکي از مهمترين منابع درآمدي کشور هندوستان در سالهاي گذشته از طريق توليد نرم افزار بوده و ما نيز با توجه به حضور فعال بخش خصوصي در اين بخش قادر خواهيم بود درآمد قابل قبولي در اين حوزه ايجاد کنيم .

معاون اول رئيس‌جمهور همچنين با بيان اينکه دامنه فعاليت اين وزارتخانه بسيار وسيع است، افزود : در سالهاي اخير بخشهايي از اين وزارتخانه با انگيزه ارايه خدمات و بهبود مديريت منفک شده که منجر به بروز مشکلاتي گرديده که بي ترديد اين مشکلات با بررسي دقيق حل و فصل خواهد شد.

جهانگيري با تاکيد بر اينکه امروز اقتصاد کشور نياز به تحرک جدي دارد، اظهار داشت : متاسفانه امروز بيکاري به تحصيل کرده هاي کشور رسيده و يکي از بخشهايي که مي تواند در اشتغالزايي براي جوانان تحصيل کرده و متفکر موثر باشد بخش وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات است .

وي افزود : اميدوارم که دکتر واعظي بتواند با بکارگيري همه ظرفيت هاي کشور در جهت پيشرفت اين وزارتخانه اقدام کند و زمينه افزايش توليد و صادرات اين بخش را فراهم نمايد .

معاون اول رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از زحمات و تلاشهاي محمدحسن نامي، وزير سابق اين وزارتخانه و همچنين وزراي پيش از او خاطر نشان کرد :‌ دکتر واعظي از شخصيتهاي شناخته شده و توانمند است که با اعتمادي که رئيس‌جمهور و مجلس به ايشان داشته مسئوليت بزرگي را بر دوش خود خواهد داشت .

جهانگيري با بيان اينکه دولت دکتر روحاني در مقطعي کار خود را شروع کرده که کشور با مشکلات پيچيده اي روبروست، تصريح کرد : امروز مشکلاتي در بخش اقتصاد و بخصوص وضعيت معيشتي مردم وجود دارد و بايد تلاش کنيم کشور عزيزمان ايران که همواره در تاريخ درخشيده بتواند همچنان در سطح منطقه و دنيا سربلند باشد و ملت ايران به ايراني بودن خود افتخار کند .

معاون اول رئيس‌جمهور در پايان سخنانش تاكيد كرد: دولت با عشق و علاقه از همه صاحبنظران دعوت مي کند که خود را عضوي از دولت بدانند و انتقادات ، پيشنهادات و راهکارهاي خود را براي حل مشکلات مردم ارايه دهند .

در اين مراسم حکم وزارت واعظي که به امضاي رئيس‌جمهور رسيده است قرائت شد و ازسوي معاون اول رئيس‌جمهور به وي تقديم شد.

گفتني است در اين مراسم همچنين وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات گزارشي از عملکرد خود ارائه کرد و واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم به بيان برنامه هاي خود براي ارتقاء اين وزارتخانه پرداخت .

۱۳۹۲/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...