نسخه چاپی

"نود"رنگ و بوی "ماه عسل" گرفت

برنامه ماه عسل و نود كه توانسته با مخاطب رابطه برقرار كند كه در نهایت این رابطه به اعتماد از طرف مخاطبین بیانجامد،مردم ایران با توجه به فرهنگ و اصالت و خصوصیات رفتاری كه دارند همیشه از عواملی كه باعث تقویت اعتقادات و روابط انسانی شود با آغوش باز استقبال می كند.

به گزارش نما به نقل از بی باک: بعد از پيدا شدن محمد طاها به واسطه برنامه ماه عسل ،كه مجري برنامه در يكي از برنامه هاي ماه عسل از افرادي كه در ربودن محمد طاها9ماهه نقش داشتند نه به عنوان يك نيروي داراي قدرت بلكه با عنوان يك انسان از رباينده گان درخواست كرد كه كودك را به آغوش خانواده باز گرداند كه در نهايت اثر بخش هم بود و محمد طالا به آغوش خانواده بازگشت.

برنامه نود كه به عنوان يك برنامه ورزشي شناخته شده است كه با ريز بيني و دقت عمل عوامل تهيه به نكات ظريف اجتماعي و فرهنگي هم توجه دارد در برنامه شب گذشته ، بخشي را به كشته شدن يك فوتباليست توسط آدم ربايان و صحبت با پدر اين فوتباليست اختصاص دادند كه آقاي دربندي پدر فوتباليست مفقود در اين گفتگو از مسئولين و از علي دائي به عنوان چهره شناخته شده فوتبال درخواست كرد در پيدا شدن قاتلان فرزندش به وي كمك كند.

همچنين در بخشي از برنامه وضعيت و امكانات ورزشي جزيره ابوموسي را كه همواره نام آن با نام خليج فارس گره خورده و نام ليگ ايران هم به نام ليگ خليج فارس است به نمايش گذاشته شد بعد از پخش اين قسمت تماس هاي زيادي مبني بر كمك به بخش ورزشي جزيره ابوموسي انجام گرفت.

البته اين بخشي از اتفاقات برنامه ماه عسل و نود است كه توانسته با مخاطب رابطه اي برقرار كند كه در نهايت اين رابطه به اعتماد از طرف مخاطبين بيانجامد مردم ايران با توجه به فرهنگ و اصالت و خصوصيات رفتاري كه دارند هميشه از عواملي كه باعث تقويت اعتقادات و روابط انساني شود با آغوش باز استقبال مي كند.

برنامه اي مي تواند ادعا كند كه سازنده است كه مخاطب درگير مسائل ارائه شده باشد اينكه بعد از پايان يك برنامه تلوزيون خاموش شده و فرد بدون هيچ تغيير و تاثير پذيري به كار خود ادامه دهد ، موفق نيست و مخاطب را از دست خواهد داد،اما زماني حرف هاي زده شده و نمايش داده شده در برنامه جزئي از دغدغه مخاطب شود كه زماني از وقت و پول خود را صرف برطرف كردن دغدغه پيش آمده كند مي توان گفت چنين برنامه اي سازده بوده است.

در كنار برنامه ها و شبكه هاي ماهواره اي گسترده كه وجود دارد و بسياري به بهانه جذاب نبودن برنامه هاي ساخته شده صدا و سيما و فيلم سازان داخلي به سراغ شبكه هاي ماهواره اي مي روند،اما برنامه ماه عسل و نود در كنار انتقادهاي به جا و منطقي منتقدان كه به اين برنامه دارد ، موفق شدند بيننده را پاي ثابت برنامه شان نگهدارند و حجم گسترده شبكه هاي ماهواره اي نتوانسته جايگزين اين برنامه ها شود.

يكي از دلايل پربيننده بودن اين برنامه ها سادگي و آغراق آميز نبودن است ،متاسفانه دردهه اخير ساخت فيلم هايي كه خيالي و دور از واقعيت زندگي اجتماعي جاري در كشور است باعث شده مخاطب به اين ساخته ها واكنش نشان دهد كه اين واكنش همان عدم اعتماد است،اعتماد سازي كليد گم شده برنامه ها و مستند ها و فيلم هاي ساخته شده است كه با رسيدن به آن ،مخاطب به سراغ شبكه هاي بيگانه و به اصطلاح ماهواره اي كه باعث از بين رفتن فرهنگ اسلامي و ايراني مي شود،نخواهد رفت.

۱۳۹۲/۵/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...