نسخه چاپی

برای نخستین بار مطرح شد: "خامنه‌ای كیست؟"

عکس خبري -براي نخستين بار مطرح شد: "خامنه‌اي کيست؟"

"علت اختصاص مطلب اصلی این شماره نشریه به آیت‌الله خامنه‌ای شناخت كم مخاطبان آمریكایی از رهبری است كه "قدرت سیاسی بسیار دارد و تصمیماتش با پیامدهای مهم منطقه‌ای و بین المللی همراه است."


به گزارش نما، سایت بی بی سی نوشت: « ماهنامه " فارین افرز" از قدیمی ترین نشریات سیاست خارجی آمریکا در نود و یکمین سالگرد انتشارش به زندگی سیاسی و اجتماعی آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران پرداخته است.»



به نوشته بی بی سی، این نخستین بار است که یک مجله معتبر آمریکایی تیتر اول و مطلب اصلیش را به مرور مواضع و جهت‌گیری‌های رهبر کنونی ایران اختصاص می‌دهد.



رسانه های غربی در زمان پس از انقلاب تلاش ویژه ای در جهت تخریب حضرت امام خمینی (ره)داشتند که با توجه به شخصیت ایشان نتیجه عکس داشت. به همین دلیل پس از رحلت امام اخبار مربوط به مقام معظم رهبری تا سالهای متمادی مورد بایکوت قرار می گرفت تا ضدتبلیغ آنها تبدیل به تبلیغ نشود.






این شماره از مجله همچنین عکس آقای خامنه‌ای را بر روی جلدش چاپ کرده است.



این مقاله با عنوان "خامنه ای کیست؟" را ابتدا اکبر گنجی به زبان فارسی نوشته و سپس خلاصه‌ای از آن به انگلیسی ترجمه شده است.



آقای گنجی می‌گوید "در واقع آمریکایی‌ها با خواندن این مقاله در می‌یابند که خامنه‌ای چگونه درباره آنها فکر می‌کند و سیاست‌هایشان را چگونه ارزیابی می‌کند."



گدین روز، مدیر مسول این مجله هم به بی بی سی فارسی گفت علت اختصاص مطلب اصلی این شماره نشریه به آیت‌الله خامنه‌ای شناخت کم مخاطبان آمریکایی از رهبری است که "قدرت سیاسی بسیار دارد و تصمیماتش با پیامدهای مهم منطقه‌ای و بین المللی همراه است."



آقای روز معتقد است برخلاف روسای جمهوری ایران که تحلیل‌های بسیاری از آنها منتشر می شود، ناظران آمریکایی در مورد دیدگاه‌ها و پیشینه فکری آیت‌الله خامنه‌ای که تصمیم گیرنده اصلی در ایران است اطلاعات محدودی دارند.



او همچنین گفت اکبرگنجی این مقاله را در مقام یک روزنامه‌نگار و صرفنظر از دیدگاه‌های سیاسیش نوشته است!



گنجی در انتهای این مقاله پس از برشمردن دلایل بدبینی عمیق آقای خامنه‌ای به غرب، رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک با تهران را به ویژه با توجه به ادامه سیاست انزوا و تحریم ایران از سوی آمریکا بسیار مشکل ارزیابی کرده ولی در عین حال معتقد است اگرکاخ سفید به رهبری جمهوری اسلامی اطمینان دهد که سیاست تغییر رژیم را دنبال نمی‌کند و رهبری ایران هم نشان دهد که برنامه هسته‌ای کشورش صلح آمیز است،حل مسالمت آمیز این مناقشه غیر ممکن نیست.

۱۳۹۲/۵/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...