نسخه چاپی

جهانگیری:امیدواریم در دولت جدید از حواشی به دور باشیم

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌كه حاشیه‌ها و چالش‌هایی كه در سازمان‌ها ایجاد می‌شود، آن سازمان را فرسوده می‌كند، به برخی اختلافات قوای سه گانه در حوزه‌ی فعالیت وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی و زیان كشور از آن اشاره كرد و تصریح كرد: امیدوارم در دولت جدید از حواشی به دور بمانیم و تعامل مناسبی با قوه قضاییه و مجلس برقرار كنیم، تا سازمان‌های ذیربط این وزارتخانه‌ بتوانند كار تخصصی خود را انجام دهند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای پیشین و جدید وزارتخانه‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این‌که آقای دکتر ربیعی چهره‌ی شناخته شده‌ای هستند که در جاهای مختلف فعالیت‌های موفقی داشته‌اند، افزود : سابقه‌ی درخشان آقای ربیعی باعث شد در این مرحله مورد اعتماد کامل رئیس جمهور و مورد اعتماد قابل توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد و امروز سخنرانی‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نشان داد، آقای ربیعی با استقبال آنها نیز مواجه هستند، پس امیدوارم در کار بزرگی که بر عهده گرفته‌اند موفق باشند و شاهد دوره‌ی درخشانی در این بخش باشیم.

وی با اشاره به این‌که کار وزارتخانه‌ی تعاون کار و رفاه اجتماعی کار بزرگی است خاطر نشان کرد: جمع کار این وزارتخانه بسیار زیاد است چون سازمان‌های بسیار مهمی زیر مجموعه‌ی آن هستند و چشم میلیون‌ها زن و مرد شریف و زحمت‌کش کشور به اقدامات این وزارتخانه است بخصوص سازمان تامین اجتماعی که مجموعه‌ی چند میلیونی از بازنشستگان، مستمری‌بگیران و شاغلان با آن ارتباط دارد و می‌توان گفت بیش از نیمی از کشور به نوعی مرتبط به این سازمان هستند.

جهانگیری با تاکید بر این که در نهادهای اجتماعی از جمله تامین اجتماعی باید از مدیرانی استفاده کنیم که تسلط کامل به کار دارند، تصریح کرد: باید مدیرانی در این سازمان فعالیت کند که برای تصمیم‌گیری به دنبال آزمون و خطا نباشند. چون نهادهای تخصصی نیازمند مدیران تخصصی هستند که پاکدست باشند و سابقه‌ی شفاف مالی و اقتصادی داشته باشند و همچنین تیم کاری متخصص کارآمد آنها را همراهی کند.

جهانگیری با اشاره به این‌که مساله اشتغال و تورم از جدی‌ترین مسائل پیش روی جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: گاهی در سیاست‌های کلان اقتصادی جهت‌گیری به یکی از این دو موضوع، باعث نتایجی در تضاد با موضوع دیگر می‌شود پس مهم این است که مجموعه ستاد اقتصادی هماهنگی که در دولت شکل گرفته است با همفکری نیروهای صاحب‌نظر، سیاست اقتصادی اتخاذ کند که همزمان دو هدف ساماندهی اشتغال و کنترل تورم تامین شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزارت‌خانه‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار دیگر وزارت‌خانه‌ها نقش کلیدی در حل مساله‌ی اشتغال دارد، تصریح کرد: باید فضایی ایجاد شود که همه احساس امنیت کنند، پس در گام اول باید شرایطی ایجاد شود تا افرادی که کارشان را از دست داده‌اند در مقطع کوتاهی به کار خود برگردند و این اقدام اضطراری دولت است.

وی با اشاره به اهمیت مسائل بخش تعاون گفت: در قانون اساسی تعاون از اصلی‌ترین بخش‌ها است و اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در این رابطه انجام شده است که باید همچنان مورد توجه باشد.

جهانگیری با بیان این که نیروی کار مهمترین سرمایه‌ی یک بنگاه اقتصادی است، افزود: نیروی انسانی که سال‌ها آموزش ببیند را نمی‌توان به راحتی کنار گذاشت.

جهانگیری همچنین به اهمیت توجه به مساله سه جانبه گرایی (کارفرما، کارگر، دولت) خاطر نشان کرد: امید است نشاطی که در جامعه به وجود آمده است بتواند با کار جدی در وزارتخانه‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز به روز پررنگ‌تر و بیشتر شود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه خطاب به محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور گفت: امیدوارم تدابیری اندیشیده شود تا تبریکات روزنامه‌ای متوقف شود و بتوانیم وارد کار جدی شویم.

۱۳۹۲/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...