نسخه چاپی

وقتی رای گیری مخفی باشد همه مدعی رای ممتنع می شوند !

قالیباف بارها و بارها در محافل غیر رسمی اعلام كرده، چند نفر از اعضای شورای شهر سوم جداگانه بعد از انتخابات نزد...

به گزارش نما به نقل از پارسینه تا 2ماه دیگر شورای شهر تهران بزرگترین انتخاب 4سال آینده خود را انجام خواهد داد. انتخاب شهردار شهری که بودجه ای معادل چند وزارتخانه دارد، انتخاب کلید دار بهشت.

حاشیه های انتخابات شهردار پایتخت اما از همان روزهای مشخص شدن نتایج انتخابات شورای شهر چهارم آغاز شد.از همان ابتدا رسانه شروع به وزن کشی اصلاح طلبان و اصولگرایان و مستقل ها کردند تا ببینند چه کسی در نهایت شهردار تهران خواهد شد .

نتیجه اما منتشر شدن نام هایی چون محسن رضایی، محمد علی نجفی، محسن هاشمی،حبیب‌الله بی‌طرف، مرتضی حاجی و احمدی مسجد جامعی بود و در نهایت هم محسن هاشمی به عنوان رقیب اصلی قالیباف معرفی شد.



انتخابات شهردار تهران در شورای شهر اما همواره حاشیه های پر رنگ تر از متن زیادی همراه دارد و همیشه در آستانه انتخابات صحبت از لابی گری ها برای انتخاب شهردارو سهم خواهی های اعضای شورا از شهردار احتمالی است تا تکلیف رای ها مشخص شود و برای همین در این انتخابات هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.یکی از دلایل اصلی این لابی گری ها اما رای گیری غیر علنی از اعضای شورا و اعلام نتایج بدو ن ذکر نام رای دهندگان است.

هنوز از یادها نرفته است که سال 86 شهردار فعلی تهران تنها با اختلاف یک رای از رسول خادم پیشی گرفت و به بهشت راه یافت.

محمدباقر قاليباف با كسب 8 رأي موافق، 6 رأي مخالف و 1 رأي ممتنع 15عضو شوراي سوم شهرتهران، روز چهارشنبه 18 ارديبهشت 86، پنجاه و هشتمين شهردار تهران شد.

به گزارش پارسینه قالیباف بارها و بارها در محافل غیر رسمی اعلام کرده، چند نفر از اعضای شورای شهر سوم جداگانه بعد از انتخابات نزد او آمده اند و گفته اند آنها همان فردی بودند که رای ممتنع به وی داده تا شهردار تهران شود.

محسن پیر هادی یکی از اعضای شورای شهر چهارم نیز به تازگی از این نوع رای گیری انتقاد کرده است.

او در این خصوص گفته: من رای گیری مخفی و غیرعلنی را به صلاح نمی دانم و اصرار دارم به عنوان یک عضو شورای شهر که رای گیری علنی باشد چه برای ریاست شورا چه برای شهردار تهران، اعضای شورا علنی انتخاب خود را اعلام کنند.

پیر هادی همچنین در پاسخ به این سوال که یعنی رای گیری به صورت علنی باشد یا اینکه اعضای شورا آراء خود را اعلام کنند؟ تاکید کرده: منظور من این است که اعضای شورا آراء خود را علنی نوشته و نظر خود را عنوان کنند؛ ببینید بنده می‌آیم می گویم آقای (ایکس) چنین ویژگی‌هایی دارد مردم هم متوجه می‌شوند من به (ایکس) رای دادم بعدش مردم من را بررسی می‌کنند به من نمره می‌دهند و می‌گویند آقای پیرهادی شما آقای (ایکس) را انتخاب کردید عملکردش خوب بود و شما در انتخابی که انجام دادید موفق بودید و یا نه اقای (ایکس) کارش خوب نبود، می‌گویند آقای پیرهادی ما از شما ناراضی هستیم، شما انتخاب خوبی انجام ندادید به من هم کارنامه می دهند. خود این کار یک سری مفاسد را هم کنار می گذارد؛ ببینید ما اگر به جایی رسیدیم که حق مطلب این است که به فلانی رای دهیم باید این را بگوییم ما به ایشان رسیدیم و دلایل این انتخاب را هم توضیح دهیم.

بی تردید، اعلام اسامی رای دهندگان به گزینه های شهرداری تهران می تواند راه را برای بروز بسیاری از شایعات و حواشی ببندد و از لابی گری های گسترده که سرنوشت تهران را به دست سیاسی بازی ها و سهم خواهی ها می دهد جلوگیری کند.

گفتنی است، هیچ منع قانونی نیز برای علنی شدن رای گیری وجود ندارد و این بستگی به نظر خود اعضای شورا دارد که رای گیری به چه صورت انجام شود. حال باید منتظر ماند و دید بالاخره شورای شهر تهران چه تصمیمی برای کلید دار بهشت خواهد گرفت و ایا بالاخره رای گیری علنی خواهد بود یا خیر؟

۱۳۹۲/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...