نسخه چاپی

گرد و خاك در راه تهران

مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور گفت: گرد و خاك تهران و 6 استان كشور را فرا می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد که طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه وزش باد شرقی در استانهای سمنان، قم، مرکزی،‌ جنوب استان تهران و شمال استان اصفهان سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و وزش باد شمالی در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی سبب گرد و خاک،‌کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود. شایان ذکر است که طی این مدت در استانهای گیلان و مازندران بارش باران و سپس کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در برخی مناطق سواحل دریای خزر و شهرهای شمالی آذربایجان شرقی و غربی ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین تا روز جمعه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و برخی مناطق جنوب غرب وزش باد و گرد و خاک رقیق رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر در پاره‌ای نقاط وزش باد و غبار محلی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 23 و 34 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری در ارتفاعات با افزایش ابر در پاره‌ای نقاط با وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 23 و 34 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

۱۳۹۲/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...