نسخه چاپی

جنجال كلاه‌های ضدتقلب در تایلند + عكس

عکس خبري -جنجال کلاه‌هاي ضدتقلب در تايلند + عکس

رییس دانشكده كشاورزی دانشگاه «كاستسارت» در تایلند تاكید كرد كه از این پس از در امتحانات این دانشكده «كلاه‌های ضدتقلب» كه مورد انتقاد بسیاری از مردم تایلند قرار گرفته استفاده نمی‌شود.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از پایگاه اینرنتی یونیورسیتیز نیوز نوشت: با وجود انتقادهای بسیار نسبت به استفاده از کلاه‌های ضدتقلب در امتحانات با این حال کارشناسان تاکید دارند که این کلاه‌های کاغذی با هدف «ترویج صداقت» ساخته شده‌اند.

«تانابون ساجا آنانتاکول»، رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه «کاستسارت» دراین‌باره گفت: از آنجا که مردم از این اقدام انتقاد کرده و آن را درخور دانشجویان نمی‌دانند لذا ما نیز مجددا از این کلاه‌ها استفاده نخواهیم کرد.

این کلاه‌ها با ورقه‌های کاغذ A4 ‌ساخته شده‌اند که فضای اطراف صورت دانشجویان را پوشانده و امکان مشاهده برگه‌های امتحانی دانشجویان کناری را از آنها می‌گیرد.

تانابون افزود: این کلاه‌ها تنها یک بار و آن هم روی 90 دانشجو استفاده شده است.

او می‌گوید: دلیل استفاده از این کلاه‌ها هم این بود که دانشجویان و استاد مربوطه برای یافتن راه‌حلی برای جلوگیری از تقلب سر این شیوه با هم به توافق رسیدند و سپس این کلاه را اختراع کردند که به گفته استاد مربوطه، دانشجویان نیز استفاده از این کلاه‌ها را اقدامی شاد و طنزآمیز تلقی کرده‌اند.

وی افزود: تصاویر استفاده از این کلاه‌ها از سوی خود استاد مربوطه ثبت شده و در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به صورت خصوصی به اشتراک گذاشته شد اما انتشار ناخواسته آن به صورت عمومی انتقادهای مردم را برانگیخت.

۱۳۹۲/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...