نسخه چاپی

انفجار در بابل عراق ۱۳ كشته بر جای گذاشت

انفجار دقایقی پیش دو خودروی بمب‌گذاری شده در شمال بابل عراق تاكنون ۱۳ كشته و هشت زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از شبکه المیادین نوشت: لحظاتی پیش دو خودروی بمب گذاری شده در روستای العصریه، واقع در شمال بابل عراق منفجر شدند که در آمار اولیه تعداد کشته و زخمی ها 11 نفر اعلام شده بود.
منابع پزشکی عراق اعلام کردند که به دلیل وخیم بودن حال برخی از مجروحان تعداد تلفات کشته ها افزایش پیدا کرد و تاکنون 13 نفر کشته شده اند.
این انفجارها در حالی صورت می گیرد که یاسین مجید، نماینده پارلمان عراق، عربستان را مسئول انفجارهای تروریستی در عراق اعلام کرد.
یاسین مجید گفت: بندر بن سلطان، رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی مسئول اقدامات تروریستی در عراق با هدف ایجاد جنگ های طایفه ای در این کشور است.
نماینده پارلمان عراق گفت: بندر بن سلطان و کشورهای اردن، ترکیه و قطر سعی دارند عراق را در خط نابودی سوریه قرار دهند.
گفتنی است که اقدامات تروریستی در اماکن مذاهبی و مساجد عراق طی ماه های اخیر بویژه در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ایجاد درگیری های داخلی به شدت افزایش پیدا کرد.
آمار دولت عراق نشان می دهد که در ماه گذشته (ژوئیه) 989 نفر در انفجار و خشونت های سرتاسر عراق کشته شدند که مرگبارترین ماه بعد از آوریل 2008 به حساب می آید.
بر اساس این آمار، در مجموع 778 غیر نظامی، 55 مامور پلیس و 88 نیروی نظامی کشته شدند و 1567 نفر نیز زخمی شدند که از این تعداد، 89 نفر را نیروهای پلیس و 122 نفر را نیروهای نظامی شامل می شود.
این بالاترین آمار کشته ها از آوریل سال 2008 همزمان با پایان جنگ داخلی این کشور است. در آن ماه 1428 نفر در عراق کشته شدند که 355 نفر آنها نظامی هستند.
عراق در ماه ژوئیه شاهد حملات خونین بود که اغلب آنها شامل انفجار خودروهای بمب گذاری شده، بمب های کنار جاده ای و انفجارهای انتحاری بود.

۱۳۹۲/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...