نسخه چاپی

عضو هئيت رئيسه مجلس در گفتگو با نما با توجه به خطر افت جمعيت جوان:

لزوم مشوق هایی برای جلوگیری از ضعیف شدن موتور حركت كشور

عکس خبري -معضلات جدي کشور با افت جمعيت جوان کشور

با افت جمعیت جوان ما دچار معضلات جدی خواهیم بود با حركت كشور به این سمت توان كار در كشور به شدت افت می كند زیرا نیروی توانمند كه موتور حركت كشور است ضعیف می شود.

به گزارش نما ،سوم مرداد سال گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام به جد درباره تبعات پیر شدن جمعیت ایران هشدار دادند و روند فعلی رشد جمعیت را خطرناک توصیف کردند. ایشان تاکید داشتند یكى از خطاهائى كه خود ما كرديم - بنده خودم هم در اين خطا سهيمم - اين مسئله‌ى تحديد نسل از اواسط دهه‌ى 70 به اين طرف بايد متوقف ميشد. البته اوّلى كه سياست تحديد نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، ليكن از اواسط دهه‌ى 70 بايد متوقف ميشد. اين را متوقف نكرديم؛ اين اشتباه بود..

در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر هشدار درباره افزایش پدیده تحدید نسل و همچنین لزوم توجه بیشتر به "طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده نمایندگان مجلس هم در تلاش هستند تا قوانینی مناسبی را برای تحقق این امر تصویب نمایند.
برای پگیری این موضوع به سراغ یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس رفتیم. "
محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس درباره افزایش پدیده تحدید نسل در کشور اظهار داشت: در خصوص جمعیت ما با 2 رویکرد مواجهه هستیم، تنظیم خانواده و تنظیم جمعیت در مورد اول تنظیم خانواده یعنی یک نظام مراقبت از یک مادر باردار برای تولد یک فرزند سالم که این موضوع در جای خودش باقی است و وزارت بهداشت مانند گذشته وظایف خودش را در این زمینه انجام می دهد، اما در بحث تنظیم جمعیت بر اساس برنامه پنجم باید هر 5 سال جمعیت کشور بازشماری شود و بر اساس این سرشماری تصمیم گیری های مهم در زمینه جمعیت در کشور انجام می شود.


وی افزود: اطلاعات حاصل از سرشماری جمعیت در کشور نشان می دهد جمعیت کشور رو به سالمندی است ، و با افت جمعیت جوان ما دچار معضلات جدی خواهیم بود با حرکت کشور به این سمت توان کار در کشور به شدت افت می کند زیرا نیروی توانمد که موتور حرکت کشور است ضعیف می شود.
عضو هیت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی مصوبه ای را تنظیم و ابلاغ کرده است و در صورت لزوم مشوق های جدیدی را هم پیش بینی می کند در اولین گام محدودیت های که در قوانین در خصوص فرزند سوم به بعد وجود دارد لغو خواهد شد.

رایزنی های با شورای عالی انقلاب فرهنگی و برای تنقین قوانین در این زمینه انجام شده است و نمایندگان با توجه به نظر کارشناسی این شورا و نهادهای زیربط به طور جدی تر پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه خواهند بود.

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...