نسخه چاپی

تقلاي افراطيون اقليت براي كودتا عليه قانون/

"قالیباف" تهدید شد

پدرخوانده‌های افراطیون از حالا شهردار تهران را تهدید به قطع حمایت دولت می‌كنند!

به گزارش نما، کیهان نوشت:
اقلیت اصلاح‌طلب شورای شهرجدید تهران با همراهی جریان سیاسی-رسانه‌ای افراطیون سناریو چند لایه‌ای را برای کنار زدن شهردار مورد حمایت اکثریت اعضا به اجرا گذاشته در انتخابات شورای شهر تهران 16 نفر از فهرست اصولگرایان و 14 نفر از فهرست اصلاح‌طلبان به شورا راه یافتند. اما از همان آغاز تلاش‌های گسترده‌ای برای ایجاد انشقاق میان اصولگرایان آغاز شد. از القای بی‌میلی قالیباف برای تصدی شهرداری تا پیش کشیدن اسامی اصولگرایان جدید و سپس طرح این ادعا که اصولگرایان شورا چند دسته شده و با اصلاح‌طلبان معامله کرده‌اند. به موازات این امر، طیف یاد شده نام محسن هاشمی را در کنار طرح اسامی افرادی چون محسن مهرعلیزاده برای تصدی شهرداری و نام کسانی چون احمد مسجدجامعی را برای تصدی ریاست‌شورای شهر جای چمران پیش کشیده و البته همزمان به ترور شخصیت قالیباف و چمران روی آورده است.

روز گذشته محمد حقانی عضو اصلاح‌طلب شورا و از معاونین سابق کرباسچی در گفت‌وگو با تسنیم، درخصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر انتخاب محسن هاشمی از سوی اصلاح‌طلبان شورای شهر برای انتخاب نهایی شهردار تهران اظهار داشت: ما گزینه خود را انتخاب کرده‌ایم اما نام وی را تا هفته آینده اعلام نمی‌کنیم.

اما سایت انتخاب از جلسه برخی اصلاح‌طلبان برای تصمیم‌گیری درباره نامزدی محسن هاشمی جهت تصدی شهرداری تهران خبر داد و ادعا کرد 20 عضو شورا از این تصمیم حمایت می‌کنند. محسن سرخو عضو شورا نیز این ادعای بی‌سند را - با رقم 17 نفر- تکرار کرده اما حاضر نشده‌اند اسامی مدعایی را منتشر کنند.

سرخو در نشست تخصصی حزب جوانان ایران اسلامی گفته است: من در مصاحبه‌ای رادیویی گفتم اگر جای آقای قالیباف بودم هشت سال پیش استعفا می‌کردم و به مردم اعلام می‌کردم به دلیل کاهش فشار مالی بر شما از شهرداری استعفا می‌دهم. شاید با این کار برای ریاست‌جمهوری رای بیشتری کسب می‌کرد. این فشار مالی به ناحق بر مردم تهران اعمال شد. لذا یکی از اصلی‌ترین مباحث برای گزینش شهردار تهران این است که حتما با دولت هماهنگی لازم داشته باشد.

ظاهرا مفهوم این تهدید آن است که پدرخوانده‌های افراطیون از حالا شهردار تهران را تهدید به قطع حمایت دولت می‌کنند! شایان ذکر است فارغ از نظر اکثریت شورای شهر چهارم به شهردار اصولگرا، محسن هاشمی نمی‌تواند به‌عنوان شهردار انتخاب شود چرا که وی در انتخابات شورای شهر تهران هم از سوی هیئت اجرایی و هم از سوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراها رد صلاحیت شده و این عدم صلاحیت حتی در مرحله اعتراض نامبرده، به تأیید هیئت مرکزی نظارت نیز رسیده است. بنابر اعلام محسن هاشمی صلاحیت وی مشمول بند «ج» و «د» قانون انتخابات شورا‌ها- عدم اعتقاد و التزام به قانون‌اساسی- رد شده است. سوالی که در این میان وجود دارد این است که چگونه می‌توان در حالی که قانون به یک فرد به خاطر فقدان صلاحیت اجازه عضویت در یک شورای شهر 31 نفره را نمی‌دهد، همان فرد را به عنوان شهردار همان شهر (پایتخت) انتخاب کرد؟!

جریان افراطی برای ممانعت از انتخاب دوباره قالیباف به شهرداری تهران از سوی شورای شهر به دروغ دیگری نیز متوسل شده مبنی بر اینکه طبق قانون برای انتخاب یک فرد برای دوره‌های متوالی شهرداری منع‌وجود دارد. اما حجت‌الاسلام عباس‌زارع‌زاده، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درخصوص این موضوع به مشرق گفت: بنده چندین‌بار قانون شهرداری را مطالعه کرده‌ام و شهردار شدن آقای قالیباف منع قانونی ندارد. مخصوصا الان که شهردار جای دولتی ندارد و منتخب شوراها است.

همچنین مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: «آنچه که طراحان این جنجال خبری به آن پرداخته‌اند استناد به قوانین منسوخ سال 61 و اصلاحیه سال 65 این قانون است. این در حالی است که در سال 75 قانونگذار قانون جدیدی را تحت عنوان قانون تشکیلات، نظارت و انتخاب شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران تدوین و ابلاغ می‌کند که در این قانون عدم امکان انتخاب متوالی شهردار توسط شورای شهر حذف شده است.»

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز با تایید این مسئله که حضور دوباره شهردار در شهرداری تهران منع قانونی ندارد، گفت: «مجلس در سال 1361 مصوبه‌ای تعیین کرد که براساس آن یک شهردار نمی‌تواند دو دوره به صورت متوالی مدیریت شهر را به عهده بگیرد اما قانون مذکور تغییر کرده است.

و بالاخره اینکه روزنامه اجاره‌ای آرمان که به هاشمی و خانواده وی علاقه ویژه دارد و معمولا مطالب رپرتاژگونه متعددی را منتشر می‌کند، برای تسهیل پروژه افراطیون مدعی شده قالیباف علاقمند به ریاست بنیاد شهید و در حال لابی با دولت است.

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...