نسخه چاپی

جزئیات سرقت سلاح از ارتش لبنان

عکس خبري -جزئيات سرقت سلاح از ارتش لبنان

اقدام برخی نظامیان لبنانی در سرقت سلاح از انبارهای ارتش و فروش آن به قاچاقچیان حامی گروههای مسلح در سوریه و تسلیم صدها فرد مسلح از جمله خبرهای مربوط به این كشور است

به گزارش نمابه نقل از مهر، 227 فرد تحت پیگرد به همراه سلاحهایشان در ادلب تسلیم طرفهای ذیربط شدند.

این افراد همچنین تعهد دادند دیگر سلاح به دست نگیرند و به آشوب و ناآرامی و خرابکاری دست نزنند.

روزنامه الاخبار لبنان از رخنه به داخل ارتش این کشور پرده برداشت و نوشت برخی نظامیان لبنانی اقدام به سرقت سلاح از انبار سلاح ارتش لبنان برای فروش به قاچاقچیان سلاح می کنند و آنها این سلاحها را به صورت قاچاق به گروههای مسلح در سوریه می رسانند.

این روزنامه نوشت فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه ای در نهم مارس گذشته، خطاب به نظامیان با لحن تندی درباره نفوذ به داخل موسسه نظامی هشدار داد که این امر در پی کشف شبکه تکفیری موسوم به سلفی عنوان شد که برای به خدمت گرفتن نظامیانی از ارتش لبنان با هدف منفج کردن برخی از پادگانها تلاش می کرد.

فرماندهی ارتش لبنان در این بیانیه از اقدام برخی نظامیان فریب خورده از سوی شبکه تکفیری سلفی در سرقت مقادیری سلاح و فروش آن به قاچاقچیان سلاح برای انتقال به مناطقی در بیروت و شمال تا از آنجا برای افراد مسلح در سوریه قاچاق شود، پرده برداشته است.

این روزنامه نوشت برخی وقایع این اطلاعات را تایید می کند که مهمترین آنها این است که اداره اطلاعات ارتش لبنان یکی از نظامیان را که به عنوان مسئول یکی از انبارهای سلاح ارتش در تیپ هشتم فعالیت می کرد، پس از مظنون شدن به سرقت مقادیر زیادی سلاح و مهمات از این انبار و فروش آن بازداشت کرد، اداره اطلاعات ارتش همچنین یک نظامی دیگر را به سبب دست داشتن در این اقدام بازداشت کرد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع امنیتی لبنان از مظنون شدن مقامات ارتش به یک نظامی در تیپ لجستیکی ارتش خبر داده است که این نظامی در سرقت سلاح و مهمات و فروش آن به قاچاقچیان برای ارسال به گروههای مسلح در سوریه دست داشته است.

تحقیقات ارتش لبنان نشان داده است که تیربارهای به سرقت رفته از ارتش لبنان به بیش از 90 قبضه می رسد، همچنین مقادیر زیادی مهمات نیز به سرقت رفته است و در این زمینه، اطلاعات ارتش، بیش از 10 نفر را در منطقه البقاع و منطقه الطریق الجدیده بازداشت کرده است.

الاخبار نوشت بر اساس تحقیقات انجام شده، افراد زیادی اقدام به خرید سلاحهای به سرقت رفته از ارتش و انتقال آن به منطقه البقاع برای قاچاق به داخل سوریه می کنند تا برای گروههای مسلح قاچاق شود.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت بیشتر افراد بازداشت شده برای محاکمه به دادگاه نظامی تحویل داده شده که پس از بازجویی از آنها، فرماندهی ارتش اقدام به بازنگری در سازوکارهای بازرسی از انبارهای سلاح و تشدید آن کرده است.

این منابع افزودند ارتش لبنان، اقدامات گسترده ای را برای جلوگیری از تکرار حوادث رخ داده و تاکید بر اقدامات حمایتی و پشتیبانی از سلاح و مهمات جنگی و غیر جنگی ارتش انجام داده است.

مخالفت مجدد مصر با ارسال سلاح برای گروههای مسلح در سوریه

خبر دیگر اینکه محمد عمرو وزیر امور خارجه مصر در گفتگو با الاهرام بر مخالفت مجدد کشورش با تجهیز گروههای مخالف به سلاح در سوریه تاکید کرد.

عمرو بر ضرورت حل مشکل سوریه در چارچوب عربی بدون هر گونه دخالت خارجی تاکید کرد و دخالت خارجی را دارای پیامدهای غیر قابل مهار دانست.


۱۳۹۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...