نسخه چاپی

انجام اكوی قلب برای نوزادان ضروری است

رئیس انجمن جراحان قلب ایران از ضرورت اكوی قلب برای تمامی نوزدان در بدو تولد خبر داد و گفت: با انجام اكو، می توان تا حدود زیادی در پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی عروقی موفق بود.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر محمدعلی یوسف نیا صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی در مشهد، اظهارداشت: بهتر است مادران در دوران بارداری نسبت به انجام اکوی جنینی اقدام کنند تا از وضعیت سلامت قلب جنین مطلع شوند.

وی با اشاره به مشکلاتی که کودکان مبتلا به بیماریهای قلبی مادرزای با آنها مواجه هستند، گفت: این قبیل کودکان می بایست یک بار جراحی انجام دهند اما این پایان کار نیست و آنها باید همیشه تحت نظر پزشک باشند و از همین رو، زندگی آنها مختل می شود.

یوسف نیا با عنوان این مطلب که کودکان دچار بیماری قلبی مادرزادی طول عمر کوتاهی دارند، افزود: پیشگیری، بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز بیماریهاست. بنابراین، با انجام اکوی جنینی دوران بارداری بعد از 8 هفتگی، می توان از وضعیت سلامت قلب نوزاد با خبر شد.

رئیس انجمن جراحان قلب ایران همچنین بر انجام اکوی قلب نوزاد بعد از تولد تاکید کرد و گفت: انجام این اکو برای تمامی نوزدان توصیه می شود.

وی با عنوان این مطلب که هنوز کودکانی نزد ما می آیند که ریه های آنها از بین رفته است، افزود: سوراخ بودن قلب نوزاد، از عوامل تخریب ریه است و این قبیل افراد می بایست پیوند ریه و قلب را همزمان انجام دهند.

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...