نسخه چاپی

اتحاد علمای شام اعلام موجودیت كرد

اتحاد علمای بلاد شام عصر سه شنبه و در پایان برگزاری كنفرانس پیروزی قدس در دمشق كه با حضور شماری از علمای مسلمان و مسیحی برگزار شد، اعلام موجودیت كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در این اتحاد 60 نفر از علمای بلاد شام شامل سوریه، اردن، لبنان و فلسطین حضور دارند و ریاست آن بر عهده 'محمد سعید رمضان البوطی' شخصیت برجسته دینی سوری و معاونت اتحاد نیز با 'محمد هشام سلطان' از اردن خواهد بود.

از مجموع 60 عضو اتحاد بلاد شام 25 نفر از سوریه ، 20 نفر از لبنان ، 10 نفر از فلسطین و 5 نفر از اردن خواهد بود.

كنفرانس یك روزه پیروزی قدس، عصر سه شنبه با صدور بیانیه ای به كار خود در دمشق پایان داد.

در این بیانیه با اعلام حمایت از مقاومت در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس شریف آمده است: تعرض به سوریه در مقطع كنونی به خاطر مواضع ثابت این كشور در حمایت از مقاومت صورت می گیرد.

در بخش دیگری از این بیانیه، شركت كنندگان با اعلام حمایت از سیاست های سوریه برای حفظ وحدت و تمامیت ارضی این كشور در برابر توطئه هایی كه در مقطع كنونی علیه آن اعمال می شود، از موضع گیری دمشق در قبال فلسطین تقدیر كردند.

در بخش پایانی بیانیه كنفرانس پیروزی قدس با تاكید بر متفاوت بودن مقوله مقاومت و تروریسم و تفاوت قائل شدن بین این دو ، بر ضرورت در پیش گرفتن برخی اقدامات و سیاست ها برای در اولویت قرار گرفتن موضوع قدس و فلسطین از سوی جهان اسلام و بازگرداندن آن به جایگاه اصلی خود تاكید شده است.

۱۳۹۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...