نسخه چاپی

مصري:مجلس هيچ‌گاه به فتنه‌گران راي نمي‌دهد/

"فتنه سانحه رانندگی نبود كه بگوییم گذشت"

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس ثابت كرد كه ممكن است به یك جریان فكری و سیاسی رأی دهد، اما به فتنه رأی نمی‌دهد و فتنه را یك جریان فكری و سیاسی نمی‌داند، بلكه یك جریان علیه انقلاب و نظام می‌داند.

به گزارش نما، عبدالرضا مصری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص برخی از اظهارنظرها مبنی بر سیاسی عمل کردن مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی اظهار داشت: خوشبختانه فضای مجلس از ابتدا، فضای تعامل و کمک به دولت آقای روحانی بوده و هم‌اکنون نیز هست.

وی ادامه داد: رأی‌هایی که در این دوره مجلس به وزرا داده شد، در تمام دوره‌های مجلس بی‌نظیر است. حتی زمانی که مجلس از نظر سیاسی با دولت همسو بوده است، به این میزان به وزرا رأی بالا داده نشده است و این موضوع نشان می‌دهد که مجلس به چارچوب‌های سیاسی عمل کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: ما در دوران گذشته مشاهده می‌کردیم که به طور مثال فراکسیونی در مجلس به هیچ کدام از وزرا رأی اعتماد نمی‌داد و به همین دلیل فراکسیون اکثریتی که رأی می‌داد از 220 تا 230 رأی بالا نمی‌رفت، اما ما در خصوص وزرای دولت یازدهم رأی‌های 270 به بالا داشتیم و این نشان می‌دهد مجلس یکپارچه رأی داده است.

مصری در ادامه گفت: اگر 280 نماینده اصولگرا داشتیم و به یک یا چند وزیر رأی بالا داده شد، نشان می‌دهد مجلس جناحی عمل نکرده است و به توانمندی‌ها و لیاقت‌ها رأی داده است.

وی با بیان اینکه از نظر میزان رأی دولت حجت‌الاسلام روحانی یکی از بالاترین میزان‌های رأی را آورده است، تأکید کرد: عده‌ای که قصد دارند فضای میان مجلس و دولت را خراب کنند، دنبال اهداف دیگری هستند. هم‌اکنون تعامل میان مجلس و دولت تعامل بالایی است و دکتر روحانی نیز چندین دوره در مجلس بوده است و می‌داند که بهترین شکل و شمایل در این دوره تحقق پیدا کرد و نمایندگان رأی خوبی به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: اگر مجلس بخواهد به همه یکپارچه رأی بدهد، دیگر به این همه برنامه و سخنرانی موافق و مخالف نیازی نیست و آن زمان قانون اساسی می‌گفت که هر دولتی رأی آورد وزرای خود را خودش تعیین کند و آن زمان رأی اعتماد برای چه چیزی بود؟

مصری تصریح کرد: هیچ دولتی نباید از هیچ مجلسی انتظار داشته باشد که صددرصد به آنچه که دولت می‌گوید عمل شود. بنده مطمئن هستم که اگر حجت‌الاسلام روحانی نماینده بود، با جمع‌بندی‌های خود و قسمی که ابتدای کار در مجلس یاد کرده بود غیر از آنچه مجلس انجام داده‌ است، انجام نمی‌داد.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش‌هایی وجود دارد که خط قرمز ما است، اظهار داشت: مجلس نیز انتخاب حجت‌الاسلام روحانی را پذیرفته است و به قول آنها پیام وی را پذیرفته‌اند و نهایت تعامل را با دولت یازدهم داشته، اما به همین دلیل فتنه را نپذیرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: فتنه خط قرمز است و یک حادثه نیست، بلکه یک برنامه بوده است؛ ضرباتی که فتنه به ما زده است تصادف رانندگی نبود که بگوییم گذشت و تمام شد؛ فتنه تمام نشده است و تا زمانی که عیادی و عناصر فتنه از مردم ایران عذرخواهی نکنند و جریان فتنه را محکوم نکنند، فتنه تمام نشده است.

مصری در خصوص وظیفه دولت در معرفی 3 وزیر باقیمانده اظهار داشت: قانون این اختیار را به رئیس جمهور داده است که با شاخص‌ها و برنامه‌های خود وزرا را معرفی کند و انشاءالله که مجلس کمک کند.

وی تصریح کرد: مجلس ثابت کرد که ممکن است به یک جریان فکری و سیاسی رأی دهد، اما به فتنه رأی نمی‌دهد و فتنه را یک جریان فکری و سیاسی نمی‌داند، بلکه یک جریان علیه انقلاب و نظام می‌داند، اما در چارچوب نظام، اگر رئیس جمهور کسانی را معرفی کند که در جریان فتنه موثر نباشند، قطعاً مجلس کمک و همراهی خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان قصد دیدار با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق را دارند، خاطرنشان کرد: چیزی مطرح نشده است و در دوره‌های گذشته نیز این موضوع مرسوم نبوده است.

۱۳۹۲/۵/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...