نسخه چاپی

آقای ربیعی شما در جریان مراسم معارف بودید ؟!

سخنگوی كانون عالی انجمن های صنفی كارگران ایران به برگزاری مراسم معارفه وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی انتقاد كرد.

هادی ابوی سخنگوی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در گفت و گو با بولتن با بیان اینکه این تشکل مسئولیت و هماهنگی با 6 – 7 میلیون کارگر را بر عهده دارد افزود: در جلسه معارفه وزیردولت تدبیر و امید باید تعادل و عدالت بین شرکای اجتماعی صورت می گرفت که متاسفانه درهمین ابتدای کار خبری از عدالت نبود.

ابوی با اشاره به اینکه برای این مراسم با چه کسی هماهنگ شده بود گفت:وقتی امروز تعادل و مساوات بین سه شریک اجتماعی ( شورای اسلامی کار، مجمع نمایندگان و کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران) که هر سه از تشکل های قانونی و رسمی این وزارتخانه است برقرار نشد چگونه می توان انتظار داشت تا عدالت بعد از این بین این سه تشکل برقرار شود.

این سخنگو با ابراز تعجب ازنوع دعوت انجام شده درمراسم معارفه وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی که صبح امروز صورت پذیرفت افزود: امروزدرمراسم یکی از نماینده ها متنی را قرائت کرد که هیچ کدام از ما از آن با خبر نبودیم. چه کسی این شخص را بعنوان نماینده کارگران و سخنگوی ما انتخاب کرده بود و متن قرائت شده توسط چه کسی نوشته شده بود؟

وی با انتقاد از سخنان وزیر در خصوص استقلال تشکلات کارگری افزود: ایشان در سخنانی گفتند که من به استقلال تشکلات کارگری کمک می کنم. برای ما این سوال مطرح شده است که آیا این نوع برگزاری مراسم به خواست آقای ربیعی صورت گرفته بود که اگر این باشد بر خلاف برنامه های ارائه شده و گفته های ایشان است؛ و اگراین اقدامات بدون نظر ایشان صورت گرفته این خود فساد است و قرار بود در زمان وزارت ایشان فسادی صورت نگیرد و عدالت بین همه شرکای اجتماعی برقرار شود.

سخنگوی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران همچنین گفت: اگر قرار باشد دولت، کارگر و کارفرما شرکای واقعی باشند باید بین آن ها عدالت صورت بگیرد که این یکی از اصول بنیادین سازمان بین المللی کار می باشد و نباید با بی تفاوتی از آن عبور کرد.

ابوی با بیان اینکه ما نیزمطالباتی داشتیم و باید به ما وقت داده می شد تا ما نیزدرباره مطالباتمان فکر می کردیم و آن را در متن سخنرانی می گنجاندیم نه اینکه یک فرد خاص را انتخاب کنند و متنی را دست ایشان بدهند تا از طرف ما جلوی وزیر خوانده شود.از نظر ما این استقلال نیست.

وی با بیان اینکه لازم است تا وزیرمحترم جهت بهره مندی از نظرات همه شرکای اجتماعی و همراه شدن با تشکلات کارگری و برنامه های مدون و خوب آنان در جلسه ای این کار صورت بگیرددر پایان گفت: ما از وزیرمحترم در خواست داریم تا در یک جلسه نظرات خود را به سمع و نظر ایشان برسانیم.

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...