نسخه چاپی

حكم آزادی مبارك صادر شد

دادگاه قاهره چهارشنبه با دادخواست وكیل حسنی مبارك برای آزادی وی به قید وثیقه موافقت كرد، و حكم آزادی دیكتاتور سابق مصر از زندان را صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، جلسه رسیدگی به دادخواست وکیل حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر در محل نگهداری وی در زندان طره برگزار شد و با موافقت دادگاه با درخواست وکیل، حکم آزادی مبارک از زندان صادر شد.

با وجود صدور حکم آزادی برای مبارک، وی تا دو روز دیگر در زندان خواهد ماند تا روند اداری و قضایی خروج وی از زندان انجام شود.

مبارک پیشتر در پرونده‌های مختلفی از جمله قتل تظاهرکنندگان مصری، دریافت رشوه از شرکت‌های تجاری، سو‌ء استفاده از قدرت، اختلاس و پرونده موسوم به کاخ‌های ریاست جمهوری تبرئه شده بود و یا به دلیل رسیدن مدت زمان بازداشت وی به سقف مجاز ماندن یک متهم در بازداشت موقت، بر اساس قوانین مصر نگهداشتنش در زندان غیرقانونی بود.

تنها پرونده باقیمانده علیه مبارک مساله دریافت رشوه از موسسات رسانه‌ای دولتی این کشور بود که در جریان این پرونده برای مبارک قرار حبس موقت تا انجام تحقیقات صادر شده بود و با درخواست وکیل وی و موافقت دادگاه، حکم آزادی بارک از زندان امروز صادر شد.

براساس این پرونده، مبارک متهم است که هدایایی را از موسسه انتشارات دولتی الاهرام دریافت کرده اما خانواده مبارک معادل ارزش هدایای دریافتی را به این موسسه بازگرداندند.

برخی از اصلی ترین پرونده‌های مطرح شده علیه مبارک از جمله پرونده قتل بیش از 800 تظاهرکننده مصری همچنان جریان دارد اما به دلیل اینکه وی حداکثر زمان ممکن برای نگهداری یک متهم در زندان بدون محاکمه را سپری کرده از این پس به قید وثیقه آزاد خواهد بود و در هر جلسه مبارک به دادگاه احضار خواهد شد تا به اتهاماتش رسیدگی شود.

در ژوئن ۲۰۱۲، دادگاه رسیدگی به پرونده کشته شدن متعرضان در جریان انقلاب ۲۰۱۱، حسنی مبارک را مجرم شناخت و به حبس ابد محکوم کرد اما دادگاه استیناف در ژانویه ۲۰۱۲ این رای را معتبر ندانست و دستور داد به این پرونده مجددا رسیدگی شود. رسیدگی مجدد به پرونده مبارک در ماه مه سال جاری آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...