نسخه چاپی

كشتن «شپش ریش» حرام اعلام شد!

تاكنون فتواهای عجیب و غریبی از سوی گروه های سلفی و مشایخ آنها صادر شده كه تعجب و شگفتی بسیاری را به دنبال داشته است اما شاید یكی از عجیب‌ترین این فتواها، فتوایی باشد كه هیئت شرعی وابسته به گروه "جبهه النصره" در شهر حلب آن را صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، بر اساس فتوای صادره از سوی این هیئت "کشتن شپش‌ها در محاسن مردان به این جهت که یکی از مخلوقات خداوند هستند، حرام اعلام و منع شده است".

هیئت شرعی حلب این فتوای خود را با انتشار بیانیه‌ای این‌گونه توجیه کرده است: «در محاسن برخی از برادران مسلمان که به تبعیت از سنت مبارک رسول‌الله (ص) اقدام به بلند کردن محاسن خود کرده‌اند، شپش‌های مبارکی ظاهر شده که دلیل آن کمبود و یا نبود آب در جبهه‌های نبرد به طور دائم و مستمر و بسنده کردن آنها به آن آب تنها برای گرفتن وضو است و این فضای مناسبی را برای رشد شپش‌ها فراهم کرده است.

در این راستا هیئت شرعی حلب به برادران مجاهد توصیه می‌کند که ریش‌های خود را به تبعیت از پیامبر (ص) با حنا رنگ کنند که موجب کاهش خارش ناشی از وجود شپش و کشته شدن آنها می‌شود که در محاسن آنها وجود دارد چراکه این شپش‌ها از مخلوقات مومن خدا هستند.»

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
ناشناس
0
0
۱۳۹۲/۵/۳۱
از قديم گفته اند عقل كه نباشد جان در عذاب است
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...