نسخه چاپی

وعده وزیر برای بازگشت مهاجران فتنه/ گزارش BBC

عکس خبري -وعده وزير براي بازگشت مهاجران فتنه/ گزارش BBC

پاسخ آقای علوی به یكی از خبرنگاران بوده كه پرسیده بود: «برخی در حوادث فتنه ۸۸ نه معاند بوده و نه فعالیت خلافی انجام داده بودند، اما از كشور خارج شدند و برای بازگشت به كشور دچار ترس و تردید هستند. چه تضمینی برای بازگشت آن ها می دهید؟»

به گزارش نما به نقل از جام، بخش هایی از گفتگوی وزیر اطلاعات با خبرنگاران در پایان جلسه امروز هیأت دولت، مورد توجه ارگان رسمی رژیم سلطنتی انگلیس قرار گرفت.



بی بی سی فارسی (BBCPersian) گزارش داد: «وزیر جدید اطلاعات ایران درباره ایجاد زمینه برای بازگشت برخی از ایرانیانی که پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از کشور خارج شده اند، وعده‎هایی داده است. "محمود علوی" در پایان جلسه هیأت دولت ایران در روز چهارشنبه ۳۰ مرداد (۲۱ اوت) گفته: ترس بی‌مورد کسانی که در حوادث ۸۸ خلافی مرتکب نشدند را حل می‌کنیم.»



طبق این گزارش، پاسخ آقای علوی به یکی از خبرنگاران بوده که از وزیر اطلاعات پرسیده بود: "برخی در حوادث فتنه ۸۸ نه معاند بوده و نه فعالیت خلافی انجام داده بودند، اما از کشور خارج شدند و برای بازگشت به کشور دچار ترس و تردید هستند. چه تضمینی برای بازگشت آن ها می دهید؟"



به نوشته وب سایت فارسی شبکه بی بی سی، وزیر اطلاعات ایران در جواب گفته است: «هر کس خلافی نداشته باشد، تضمین می دهیم [برای بازگشت] مشکلی نخواهد داشت.»





رسانه دولتی انگلیس خاطرنشان کرد: «حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران، در روزهای نخست پس از برگزاری انتخابات، درباره گسترش مهاجرت ایرانیان به خارج از کشورشان گفته بود: "مشکل ما این است که امید را از افراد گرفته ایم". آقای روحانی گفته بود: "ما باید با نجات اقتصادی، اصلاح سیاست ها و تغییر دیدگاهمان به جهان و اداره کشور، وضعیت اول را حاکم کنیم و در این صورت احساس اثربخشی نخبگان افزایش می یابد. اما وقتی هر اهل فکری را از دانشگاه بیرون کنیم، هر صنعتگر صاحب فکر و ایده ای را از اعتبارات محروم کنیم و دانشجو را ستاره دار کنیم، وضعمان روز به روز بدتر می شود". آقای روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی گفته بود که شرایط کشور باید به شکلی باشد که ایرانیان مهاجر تشویق به بازگشت به کشورشان شوند.»





بی بی سی به بخشی دیگر از اظهارات وزیر جدید اطلاعات نیز توجه نشان داد و افزود: «وزیر اطلاعات ایران در پایان جلسه هیأت دولت درباره تحولات مدیریتی این وزارتخانه هم نکاتی مطرح کرده و گفته: "ممکن است در آینده شاهد تغییر و تحول در این وزارتخانه باشیم، اما از نیروهای درون آن... برخی نیروهای کیفی [وزارت اطلاعات] در وزارتخانه های دیگر مأمور شده اند و مسؤولیت هایی دارند که ممکن است برخی از آن ها به وزارت اطلاعات بازگردند".»

۱۳۹۲/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...